سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برخورد دوگانه جناح راست!

/متن کامل و بدون تحریف/

اوضاع و احوال رفتار جریانات سیاسی فارس با حاکمان این دیار در طی زمان بسیار قابل توجه و عبرت آموز است. و هر انسان ناظر و منصفی رفتارهای دوگانه و گاها سهم خواهانه برخی از این جریانات سیاسی اصلاح طلب تا مدعی اصولگرایی را تایید خواهد کرد.

یکی از آخرین رفتارهای دوگانه جریانات سیاسی فارس با دو موضوع مشابه، اعتراضات و حمایت های جریان موسوم به راست سنتی فارس با استانداری احمدزاده کرمانی و استانداری صادق عابدین است.

ماجرا از آنجایی آغاز می شود که احمدزاده کرمانی جوان به استانداری فارس می رسد و پس از اندک زمانی زُلف خود را به حلقه انحرافی و حاشیه ساز دولت گره می زند و بیش از آنکه عملی برای پیشرفت همراه با عدالت فارس انجام دهد، با شعارهای دهان پُرکن مشغول شخم زدن فارس می شود. کار بجایی می رسد که دانشجویان حزب اللهی شیراز در اعتراض به این روند غلط سه روز جلو استانداری تحصن می کنند. اما جریان راست سنتی در همان بدو ورود هجمه سنگینی را در نشریات و تریبون های خود روانه احمدزاده می کند. موج تخریبی که حداقل در روزهای آغازین چندان طبیعی به نظر نمی رسید. تا اینکه بالاخره با اعتراض امت حزب الله به نابسامانی های استان و رفتن احمدزاده، جناب صادق عابدین وارد طبقه ششم ساختمان استانداری شد. با حضور وی از همان ابتدای کار در نشریات خود تیتر زدند؛ "قطار فارس به ریل پیشرفت برگشت." و هر زمان دانشجویان حزب اللهی قصدانتقادی را داشتند، با این جملات که "کسی حرفی نزند"، "همه چیز خوب است"، "باعث تشویش اذهان عمومی نشوید" و...روبرو می شدند. اما به راستی مگر چه تغییرات خاصی اتفاق افتاده است که کفن پوشان دیروز تبدیل به سینه چاکان امروز شده اند؟!

استاندار غیربومی؛ حقیقت یا وسیله؟

از جمله اعتراضات و نقدهای جدی احزاب راست سنتی و جریانات به اصطلاح اصولگرای فارس به احمدزاده کرمانی، که از بدو ورود او آغاز شد، غیربومی بودن وی بود. بطوریکه در هر سرمقاله و بیانیه و سخنرانی که داشتند این عامل را جزو یکی از مهمترین نقاط ضعف وی می دانستند و اعتراض داشتند که ما استانداری بومی می خواهیم. آنچنان بر کرمانی بودن وی تاکید می کردند که ظاهرا وی دچار ذنب لایغفر شده است. بجای نقد علمی و مستدل علمکرد احمدزاده مدام با تاکید بر غیربومی بودن وی، خود عاملی می شدند تا احمدزاده بتواند در این هیاهوی پوچ،  فارس را شخم بزند و هر روز به عقب براند.

اما مطلبی که امروز در خور توجه می باشد، اکنون با حضور جناب آقای حسین صادق عابدین به عنوان استانداری غیربومی در فارس چه اتفاقی افتاده است که فریادها خاموش شده است؟ اگر به زعم آقایان نیروی غیربومی بودن یک ضعف اساسی محسوب می شود که در هر تریبونی به آن حمله شود، باید این سوال را پاسخ دهند اکنون چه اتفاقی افتاده است که همه سکوت کرده اند؟ چرا دیگر با آب و تاب در سرمقاله و تریبون های خود از حضور استاندار غیربومی نمی نالید؟ چرا دیگر فریاد نمی زنید که در فارس آنقدر قحط الرجال است که مدیر از استان دیگر وارد می کنید؟!

تجربه و تخصص؛ برای ما خیر و برای دیگران آری

یکی از بهانه های اعتراضات وسیع احزاب راست سنتی در استان، عدم تجربه و تخصص کافی احمدزاده برای استانداری فارس بود. فارغ از بررسی صحت و سقم این نظر، اکنون بدون هیچگونه قضاوتی تنها با نگاهی اجمالی به سوابق مدیریتی استاندار جدید فارس جناب اقای عابدین متوجه خواهیم شد که وی نیز تجربه و تخصص کافی برای مدیریت ارشد استان فارس را نداشته است.

شاید کلان ترین پست های مدیریتی وی در گذشته بتوان به شهردارمنطقه 7 تهران و دبیری شورای عالی مناطق آزاد کشور اشاره کرد. همانطور که ملاحظه می شود برای استانی که به تعبیر امام خامنه ای (روحی له الفداه) در قله است و قاعدتا بنا به فرمایش نماینده ولی فقیه در استان، استانداری باید برای این دیار برگزیده شود که خود نیز از نظر سوابق، تجربه و تخصص در قله و درخور شان استان پهناور فارس باشد. حال آیا جناب آقای عابدین با این سوابق می تواند استانداری در قله باشد؟! همانطور که واضح است در این حد و اندازه تجربه و تخصص احمدزاده هم داشت، حتی اگر بنا به مدرک گرایی باشد احمدزاده دکترا داشت اما آقای عابدین کارشناسی!

اکنون چه اتفاقی افتاده است که آقایانی که با آمدن احمدزاده فریاد می زدند وی تجربه مدیریتی کافی ندارد، در برابر استاندار جدید مُهر سکوت بر لب زده اند؟!  اگر فارس شایسته استانداری است که در قله باشد، پس چرا فریادتان به گوش نمی رسد؟! مگر شرایط تغییر کرده است؟ اگر نبود تجربه و تخصص یکی از معایب برای استاندار فارس است، پس چرا اکنون سکوت کرده اید؟ چرا در برخورد با مصادیق یکسان گزینشی عمل می کنید؟

کفن پوشی تا مدارا با حلقه انحرافی

یکی از دلایل انتقادها و اعتراضات جدی امت حزب الله شیراز و بطور خاص سنتی های فارس به احمدزاده، انتساب و نزدیک شدن وی در اواخر دوران مدیریتی خود به حلقه انحرافی بود.

این اعتراضات با خبر برگزاری جشن های نوروزی، و اظهارات احمدزاده درباره ی مکتب ایرانی اوج گرفت. مسلما مردم فارس تحمل داشتن استانداری وابسته و گوش به فرمان اسفندیار را نداشتند، اما با رفتن احمدزاده و آمدن سجادی در سرپرستی استانداری هیچ تغییری در اصل قضیه نکرد، و یکی دیگر از چاکران جریان نفوذی سرپرست استانداری فارس شد. در این زمان بود که بر دامنه اعتراضات مردم و جریانات مدعی اصولگرایی افزوده شد، تا جائیکه در اعتراض به این انتصاب 3 روز جلوی استانداری تحصن کردند. البته اعتراضات به حق امت حزب الله فارس را باید سوای فریادهای سیاسی عده ای قلیل دانست.

یکباره  و برخلاف نظرات افکار عمومی و حتی خواص استان، جناب آقای صادق عابدین به استانداری فارس منصوب شد. تصمیم گیران دریافته بودند که نباید انتساب استاندار فارس به حلقه انحرافی مشهود و علنی باشد و از طرفی هیچگاه حاضر نبودند که فارس را از دست بدهند، فلذا بازی جدیدی را با حضور خود معترضین اصولگرا شروع کردند و برخی را شریک خود کردند تا کسی فریاد نزند.

صادق عابدین که آنچنان سوابق و مواضعی از وی در دست نیست، در یکی از معدود مواضعی که نسبت به مشایی داشته می گوید:" من این طرز فکر که آقای مشایی حلقهجدا‌کننده مسئولان دولت دهم باشد را قبول ندارم. او به عنوان رئیس دفتررئیس‌جمهور حلقه اتصال‌دهنده مقامات دولت هستند. البته من این را به عنوانکسی می‌گویم که بیش از ورزش، مدیری سیاسی بوده‌ام، البته قبول دارم که بیناین اعضا تفاوت طرز فکر وجود دارد و گروهی از نظر فکری به هم نزدیک‌ترهستند و با هم بهتر کار می‌کنند."عابدین دقیقا برخلاف آنچه امروز می بینیم اتفاق افتاده است، مشایی را حلقه اتصال دهنده مقامات دولت می داند و صریحا از جناب اسفندیار حمایت می کند.

اما همانطور که برهمگان مشهود است شورای عالی مناطق آزاد به عنوان یکی از پاتوق های اصلی اقتصادی حلقه انحرافی شناخته می شود، این در حالیست که آخرین مسئولیت صادق عابدین، دبیری شورای عالی مناطق آزاد کشور بوده است. جائیکه مدتی پیش دو تن از مدیران مناطق آزاد را به جرم فساد اقتصادی بازداشت کرده اند. حتی جناب معاون سیاسی امنیتی استانداری هم که رئیس مناطق آزاد انزلی بوده اند!

اما از اظهارات صریح صادق عابدین درباره ی مشایی، حضورش در مناطق آزاد و...هم که بگذریم و با نگاه کاملا خوشبینانه ای نگاه کنیم، حداقل توقع مردم و امت حزب الله از جناب استاندار فارس این است که رسما و صراحتا از حلقه انحرافی اعلام برائت کنند که تا کنون چنین نکرده اند.

کسانیکه تا دیروز در نشریات و سخنرانی های خود مدام از ارتباط احمدزاده با مشایی می گفتند و این را عامل انحطاط استان می دانستند امرو خاموش شده اند. اگر از نظر حضرات انتساب به حلقه انحرافی یا به قول برخی سکوت در برابر حلقه انحرافی عدم مشروعیت مدیران را اثبات می کند و باید بر علیه آن روشنگری کرد و فریاد زد اما چرا امروز کسی فریاد نمی زند؟ کسانیکه تا دیروز با افراط در روش با شعارهای "مرگ بر مشایی" تحصن دانشجویی را منحرف می کردند و در عین حال خود در پازل مشایی بازی می کردند، اکنون معلوم نیست به چه دلایلی سکوت کرده اند؟! چه روی داده است که تمام توان خود را در بزرگ کردن حلقه انحرافی و منکوب کردن آن می گذارند اما در برابر این مسائل در استان فارس دَم برنمی آورند؟

پاسخگویی و انتقادپذیری

در حالیکه جناب صادق عابدین در اظهاراتی پیگیری وعده های مدیران را از طریق رسانه ها دادند، اما تحمل در نقدپذیری ایشان تا جائی است که سایت های خبری را بی هویت و منتقدین خود را منجمد می خوانند و از طرفی علی رغم تاکید مکرر امام خامنه ای(روحی له الفداه) مبنی بر پاسخگویی مسئولان و حضور ایشان در مجامع دانشجویی و دعوت مکرر بسیج دانشجویی از استاندار محترم جهت حضور در دانشگاه تا کنون این مهم عملی نشده است. و برخی جریانات خاص سیاسی هم با اظهاراتشان سعی دارند تا فضای انتقادی و مطالبه دانشجویی از استاندار شکل نگیرد تا بقول آنها فضا آرام بماند. همان هایی که در اندک زمانی پیش کاملا بگونه ای متفاوت عمل می کردند و هر کس سکوت می کرد را تکفیر می کردند.

سرمایه برداری و رتبه اول بیکاری

در حالی استاندار از پیشرفت و رشد سرمایه گذاری خارجی در استان خبر می دهد که هر روز بر نابسامانی کارخانه های تولیدی فارس افزوده شده و کارگران بیشتری بیکار می شوند. فارغ از صحت و سقم آمارهای متناقض مسئولین در جذب سرمایه گذاری خارجی که مدتی پیش توسط مدیر کل سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس هم تکذیب شد، علت اصلی این عقب ماندگی را باید در اندیشه های لیبرال مدیران دانست که در آرزوی ساختن آرمانشهر "دوبی+اذان" هستند اما غافل از آنکه کلیدمشکلات امروز همان "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" است ولاغیر. جالب توجه تر اینکه همان اندک سرمایه گذاران که به تعبیر فرمانده محترم سپاه استان فارس دارای عقبه های خطرناک هستند را هم نه تنها در امر تولید بلکه در امور مصرفی و ساخت مجتمع های تجاری هدایت می کنند. متجمع های تجاری که امروز 6 برابر ظرفیت طیبعی شهر ساخته شده اند، تبعات اقتصادی، ترافیکی و فرهنگی جبران ناپذیری را بر شیراز و استان فارس به بار می آورند و از طرفی هم همانطور که حضرت آیت الله ایمانی مکررا فرموده اند احداث این مجتمع های تجاری سرمایه بری است تا سرمایه گذاری. و امروز خروجی این مدل مدیریتی برای فارس چیزی جز زبانزد شدن در نرخ بیکاری، تبعیض و شکاف طبقاتی، عدم حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی، مشکلات انبوه ترافیکی و معضلات فرهنگی به بارنیاورده است. همه اینها در حالی اتفاق می افتد که نه تنها اعتراض و حتی نقدی از سوی جریانات سیاسی مدعی اصولگرایی شنیده نمی شود بلکه این روند را باعث توسعه! استان می دانند!

شوی لباس و پرچم ایران! در سومین حرم اهلبیت(ع)درسایه سکوت مدعیان!

هیچگاه فریادهایی که در اعتراض به جشن نوروزی در زمان احمدزاده کرمانی گوش آسمان را کَر کرده بود از یادمان نخواهد رفت. که عده ای این کار غلط احمدزاده را بازیچه سیاست بازی خود کرده بودند و با قیافه ی دین مداری فریادها می زدند و یقه ها چاک می کردند. اما امروز در همین سومین حرم اهلبیت(ع) در کمال وقاحت شوی لباس و تقدیر از مانکن ها در سالن دولتی برگزار می شود و صدایی از کسی بلند نمی شود. در 28 تیرماه 91 در هتل چمران دومین مدلینگ یا همان نمایش مُد و مانکن و ترویج مدل های غربی بصورت مختلط برگزار می شود. و اندکی بعد یعنی در 28 شهریور ماه 91 در سالن آموزش و پرورش با مجوز و بصورت علنی از این مانکن ها تقدیر به عمل می آید! که با رسانه ای شدن موضوع و اعتراض سردارغیب پرور جلوی برگزاری سومین شوی لباس مختلط گرفته می شود. در همین حال فریاد که هیچ حتی انتقادی هم از جانب مدعیان اصولگرایی و ارزش ها دیده نمی شود. ظاهرا این قداست شکنی ها فقط در دوره ای خاص اشکال داشته است، و امروز مباح است و کسی هم نباید انتقادی کند چرا که استان در حال توسعه! است. از طرفی در یادمان مانده است که در اظهاراتی جالب توجه برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را وسیله ای برای ترویج مکتب ایرانی می دانستند ولی لابد امروز برافراشتن پرچم در ساختمان استانداری بلامانع است و کاری فرهنگی محسوب می شود!

سفرهای متعدد خارجی پرهزینه در سال اقتصادمقاومتی

صادق عابدین در طول مدیریت کوتاه خود تقریبا بیشترین سفرهای خارجی را بین استانداران به خود اختصاص داده است. سفرهای پرهزینه ای که در سال اقتصادمقاومتی با هیئت همراهی انجام می شود که تاکنون دستاوردهای عینی آن برای استان فارس مشخص نشده است. استاندار محترم در همین اندک زمان به کشورهای ترکیه، پاکستان، عراق، چین و پرتغال سفر کرده است. که در مورد آخری به شهر کوچک و ساحلی "کش کاش" پرتغال سفر کرده و شیراز سومین حرم اهلبیت(ع) را بدون مجوز قانونی شورای شهر به خواهرخواندگی چنین شهری درآورده است. و کَک کسی هم نمی گزد در حالیکه هنوز کارتن خواب های سومین حرم اهلبیت(ع) در سرما تا صبح به خود می لرزند مدیران با بیت المال چگونه برخورد می کنند؟!

عزل و نصب های بولدزری و بی سروصدا

یکی از انتقادات جدی که نسبت به مدیریت سابق فارس می شد، عزل و نصب های فله ای و جابجایی اغلب مدیران و در نتیجه بی ثباتی در استان فارس بود. تنها برای نمونه باید اشاره کنیم که از تاریخ 24مهرماه 91 تا 24 آبان 91 یعنی فقط در فاصله یک ماه 8 عزل و نصب در سطح مدیریت استان توسط استاندار محترم جناب صادق عابدین روی داده است، در حالیکه از قبل تمامی معاونین استاندار و بسیاری از فرمانداران و مدیران کل تغییر کرده بودند. مدتی پیش هم با برای جذب 4هزار نیروی جدید توسط استانداری استخدامی برگزار شد که از مدت زمان ثبت نام تا عدم انتشار آگهی استخدام در روزنامه های محلی تا تناقض آماری در استخدام شوندگان ابهامات فراوانی داشت که در سکوت کامل جریانات راست سنتی مدعی ارزش مداری برگزار گردید.

رفتار دوگانه برخی از مدعیان اصولگرایی در یک موضوع شبیه به هم، ما را به فکر وامی دارد که شاید اصل موضوع چیز دیگری باشد! اکنون با این رفتارهای دوگانه بیش از پیش صداقت و عدالت جریان راست سنتی فارس در برخورد با شرایط سیاسی برای مردم عیان شده است. به راستی فریادها و کفن پوشی ها دیروز و سکوت و همراهی امروز چه پیامی دارد؟!


پی نوشت: از آخرین رویش های مسجدحضرت ابالفضل(ع) طنزنویس (+) و کاریکاتوریست (+) انقلابی است. خواندن این مطالب رو هم از دست ندهید.(+) و (+) و (+) و (+)


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/12/17ساعــت 11:18 صبح تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر
دعوت 330 دانشجو و دانش آموخته دانشگاه های شیراز از دکتر جلیلی

جناب آقای دکتر سعید جلیلی
سلام علیکم
اکنون، و در سالهای میانی دهه ی پیشرفت و عدالت، در برهه ای که جهان به پیچ تاریخی خود رسیده و مردمان زجر کشیده از استبداد و استعمار در منطقه با تاسی از انقلاب اسلامی، زنجیر وابستگی از غرب را گسسته و ندای بیداری اسلامی سرداده اند، بیش از هر زمان نیازمند مسئولینی شجاع، ساده زیست، متخصص، متعهد و انقلابی و دلبسته به گفتمان امام روح الله و امام خامنه ای (ارواحنا له الفداه) هستیم.
درمقابل نیز جریانهای سیاسی متعددی در تلاشند تا خواسته یا ناخواسته، مسیر انقلاب را به را به الگوهای ناسالم مدیریتی نظیر "توسعه و تبعیض" بازگردانند. در انتخابات پیش رو، همه ی تلاش های جریان های سازش کار، معطوف به روی کار آوردن گفتمانی است، که ضمن خط کشیدن بر اصول بنیادین انقلاب اسلامی، مدیریت کشور را به نا اهلان بسپارند.
در این جنگ فقر وغنا، استضعاف و استکبار، پابرهنگان و مرفهین بی درد، چشم امید امت حزب الله قهرمان به چهره هایی است که طعم تلخ فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده اند. چشم امید مستضعفان ِ فراموش شده به کسانی است، که تا آخر خط با آنها می مانند.

بی تردید رئیس جمهور ایران اسلامی در دهه ی پیشرفت و عدالت و در این پیچ عظیم تاریخی، باید ساده زیست، ولایت مدار، ضد فساد ، استکبار ستیز، ،معتقد به گردش نخبگان،متخصص ، دارای سابقه مقابله جدی با فتنه، انحراف،جریان دوم خرداد و سایر گفتمان های نا سالم، واقع بین، مدبر،دارای سابقه ی روشن در دفاع مقدس، غیر مرتبط با مراکز قدرت و ثروت ،مردم دار، متقی و معتقد به خرد جمعی و مدیریت عقلانی باشد.
ما دانشجویان دانشگاه های شیراز تا کنون در عرصه ی سیاسی کشور، شما را حائز ویژگی های فوق دانسته و بدین وسیله از حضرتعالی برای حضور در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری دعوت می نماییم و برای زنده کردن گفتمان اصیل انقلاب، با تمام قوا، در مقابل اردوگاه های قدرت و ثروت مبارزه خواهیم کرد.

بی شک در خط اصولی دفاع از محرومان و مستضعفان، هیچ عقبگردی در کار نیست، ما مصداق پیشروی در این مسیر را تا این زمان، در شما یافته ایم.
بدیهی است در این مسیر، از هیچ کوششی، بی هیچ چشم داشتی، دریغ نکرده و همانند انتخابات گذشته به تکلیف انقلابی خود عمل خواهیم کرد.
سایه ی حضرت امام خامنه ای (ارواحنا له الفداه) مستدام

1.مهدی اسدی -مهندسی شیمی - دانشگاه آزاد
2.حسین نیاکان -فلسفه و حکمت اسلامی - دانشگاه آزاد
3.وحید زارع - علوم سیاسی - دانشگاه آزاد
4.کاوه شمسایی - مهندسی شیمی - دانشگاه آزاد
5.صادق بهبودی - مهندسی نفت - دانش آموخته دانشگاه آزاد
6.هادی مسعودی - مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد
7.علیرضا مصطفوی - مهندسی کامپیوتر- دانشگاه آزاد
8.رامین کاظمی - مدیریت بازرگانی - دانشگاه آزاد
9.مهدی شجاعی - علوم سیاسی - دانشگاه آزاد
10.امین اردشیری - مهندسی شیمی - دانشگاه آزاد
11.حمید کاظمی - مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد
12.مهدی فیروزی - مهندسی صنایع - دانشگاه آزاد
13.کریم جوکار - مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد
14.عارف غلامپور- علوم سیاسی - دانشگاه آزاد
15. شهرام رحیم لی - علوم سیاسی - دانشگاه آزاد
16. اکبر محبی- علوم سیاسی - دانشگاه آزاد
17.ایمان شکری - علوم سیاسی - دانشگاه آزاد
18.مجتبی رئیسی - مهندسی معماری - دانشگاه آزاد
19.علی نامداری - علوم سیاسی - دانشگاه آزاد
20.سید رضا نوربخش - علوم سیاسی - دانشگاه آزاد
21.حسین نامداری - علوم سیاسی - دانشگاه آزاد
22.احسان عسکری - علوم سیاسی - دانشگاه آزاد
23.حسین مزارعی - مهندسی شیمی - دانشگاه آزاد
24.حسین مزارعی - صنایع غذایی - دانشگاه آزاد
25.محمد رضا بیات - کارشناسی حقوق - دانشگاه آزاد
26.فرزاد ایرانپور - حقوق - دانشگاه آزاد
27.حمید اژدری - مهندسی متالوزی مواد - دانشگاه آزاد
28.رسول ستارخان - مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد
29.علی اکبر سلطانی،دانش آموخته ی مهندسی عمران،دانشگاه آزاد
30.مسعود محمودی - دانش آموخته مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد
31.غلامحسین محمد پور-دانش آموخته مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد
32.مسلم یوسفی - دانش آموخته مهندسی برق قدرت - دانشگاه آزاد
33.مجتبی احمد پور - دانش آموخته مهندسی برق قدرت - دانشگاه آزاد
34.ابراهیم علیپور - دانش آموخته مهندسی کامپیوتر - دانشگاه آزاد
35.عظیم بذرگر - دانش آموخته مهندسی عمران- دانشگاه آزاد
36.مجتبی ارغوان-دانش آموخته الکترونیک- دانشگاه آزاد
37.رامین رضائیان - دانش آموخته حقوق - دانشگاه آزاد
38.فرشید جعفری - دانش آموخته ی حقوق - دانشگاه آزاد
39.علی احسانی - مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد
40.حسین جوانمردپور - مهندسی صنایع - دانشگاه آزاد
41.فرید اسدی - مهندسی صنایع - دانشگاه آزاد
42. علی مرشدی - مهندسی صنایع - دانشگاه آزاد
43.محمدرضا کرم نژاد - مهندسی صنایع - دانشگاه آزاد
44.مجتبی رضایی - ارشد فیزیک لیزر - دانشگاه آزاد
45.قاسم کرم نژاد - مدیریت صنعتی - دانشگاه آزاد
46.علیرضا جمشیدی - حسابداری - دانشگاه آزاد
47.محمد دست بسته - تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر - دانشگاه آزاد
48.سید محمد عامری - مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد
49.احسان عابدین پور- مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد
50.حسن پیرکدویی - مهندسی برق صنعتی - دانشگاه آزاد
51.حمیدرضا عسکری پور- تاسیسات -دانشگاه آزاد
52.احسان شایسته فر-مهندسی شیمی - دانشگاه آزاد
53.ستارستودگان- معماری - دانشگاه آزاد
54.حسین شهبازی زاده - مهندسی صنایع - دانشگاه آزاد
55.علی زارع - مهندسی شیمی - دانشگاه آزاد
56.حسین قهرمانی- مهندسی گاز - دانشگاه آزاد
57.رسول عاری- مدیریت بازرگانی - دانشگاه آزاد
58.امین ملک امین -مهندسی عمران - دانشگاه آزاد
59.رضا محمدی - مهندسی عمران - دانشگاه آزاد
60.نعمت صفرزاده - حسابداری - دانشگاه آزاد
61.حسن احمدی - مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد
62.رضااحمدی - مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد
63.مجیدبرزگر- مهندسی برق - دانشگاه آزاد
64.حمیدرضاباقری - دانش آموخته مهندسی برق - دانشگاه آزاد
65.حسن باستانی - ارشد مهندسی کامپیوتر- دانشگاه آزاد
66.محمد مهدی فخرائی - دانش آموخته ارشد مهندسی کشاورزی
67.علیرضافقیر- مهندسی مدیریت پروژه - دانشگاه پیام نور
68.محمدهادی مکارم- شیمی - دانشگاه پیام نور
69.محمدنوذری - دانش آموخته مهندسی صنایع - دانشگاه پیام نور
70.علی اصغر بیان - دانش آموخته مهندسی صنایع - دانشگاه پیام نور
71.وحید زارعی - کارشناسی مهندسی عمران - دانشگاه پیام نور
72.نوید ثابت - مهندسی رباتیک - دانشگاه پیام نور
73.محمدسمیعی - دانش آموخته کارشناسی شیمی - دانشگاه پیام نور
74.حمیدرضا اکبری - مهندسی شیمی - دانشگاه پیام نور
75.حمیدرضا صابرمنش - مهندسی هوافضا - دانشگاه پیام نور
76.صادق گشتاسبی - مهندسی آی تی - دانشگاه پیام نور
77.علی سلطانی - مهندسی نرم افزار - دانشگاه پیام نور
78.موسی کشاورزی - مهندسی نرم افزار - دانشگاه پیام نور
79.علی فراشاهی- مهندسی نرم افزار - دانشگاه پیام نور
80.ابراهیم حسن شاهی- مهندسی کامپیوتر- دانشگاه پیام نور
81.روح الله جعفریان -مهندسی مدیریت اجرایی - دانشگاه پیام نور
82.حسن ملتفت -مهندسی صنایع - دانشگاه پیام نور
83.ابراهیم طهماسبی، مهندسی نرم افزار - دانشگاه پیام نور
84.امین اسدی - مهندسی برق الکترونیک - دانشگاه پیام نور
85.محمدرضا خسروانی تبار - روانشناسی عمومی - دانشگاه پیام نور
86.احمد تقوی - مهندسی برق - دانشگاه پیام نور
87.پیمان خسروی- حسابداری- پیام نور
88.احمد دهداری - مهندسی نرم افزار - دانشگاه پیام نور
89.سعید شعاعی - مدیریت- دانشگاه پیام نور
90.حسین مختارزادگان - مهندسی مکانیک - دانشگاه پیام نور
91.نیما ابراهیم زاده - مهندسی پزشکی - دانشگاه پیام نور
92.مهرداد قنبری - مهندسی رباتیک - دانشگاه پیام نور
93.قاسم گودرزی - مهندسی مکانیک - دانشگاه پیام نور
94.امین کیامرث - مهندسی مکانیک - دانشگاه پیام نور
95.سید هادی هاشمی - شیمی کاربردی - دانشگاه پیام نور
96.محمد مهدی نوذری - مهندسی صنایع - دانشگاه پیام نور
97.طهمورث محمدی - مهندسی فناوری اطلاعات - دانشگاه پیام نور
98.محمدغلامی - مهندسی فناوری اطلاعات - دانشگاه پیام نور
99.علی رعیت پیشه - مهندسی صنایع - دانشگاه پیام نور
100.محمد رضا احمدی نژاد - مدیریت بازرگانی - دانشگاه پیام نور
101.محمدرضا یزدانی - مهندسی نفت - دانشگاه پیام نور
102.پوریا شکری - مهندسی مدیریت پروژه- دانشگاه پیام نور
103.دهقانی - حسابداری- دانشگاه پیام نور
104.ابوذر عزیزی- دانش آموخته حقوق - دانشگاه پیام نور
105.غفار موسایی- ارشد کشاورزی-دانشگاه شیراز
106.محمدجواد معتمد - مدیریت - دانشگاه شیراز
107.ابراهیم بهمنی - مدیریت - دانشگاه شیراز
108.محمد شفاعت- شهرسازی -دانشگاه شیراز
109.میلادامیدوار- مدیریت-دانشگاه شیراز
110.سعید مظفریان- مکانیک-دانشگاه شیراز
111.ابوذرکریمی- مدیریت-دانشگاه شیراز
112.اسماعیل خلیفه- حقوق-دانشگاه شیراز
113.مهدی شهیری- ارشد علوم اجتماعی-دانشگاه شیراز
114.رضا آیین جمشید- عمران-دانشگاه شیراز
115.محمدباقر کریمی - دانش آموخته علوم سیاسی - دانشگاه شیراز
116.رضا حسینی- دامپزشکی-دانشگاه شیراز
117.رضا اسلامی دوست-مهندسی فناوری اطلاعات- دانشگاه شیراز
118.مهدی کریمی- ارشد مهندسی شیمی-دانشگاه شیراز
119.قاسم اژدری- شهرسازی-دانشگاه شیراز
120.سیدمصطفی ابوالقاسمی- جامعه شناسی-دانشگاه شیراز
121.مهدی استاد - حقوق- دانشگاه شیراز
122. احمد اژدری - مدیریت بازرگانی - دانشگاه شیراز
123.علی برومند - حقوق - دانشگاه شیراز
124.اشکان توکلیان فرد - فیزیک - دانشگاه شیراز
125.حسین یزدان پناه-مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز
126.سعید حدیدی- کشاورزی -دانشگاه شیراز
127.سجاد علیپور - فقه و مبانی حقوق - دانشگاه شیراز
128.محمدجواد جلالفر - شهرسازی - دانشگاه شیراز
129.شهرام نوربخش- کشاورزی-دانشگاه شیراز
130.حسین پوزش- جغرافیا و برنامه ریزی روستایی - دانشگاه شیراز
131.روح اله چالمه - فیزیک - دانشگاه شیراز
132.امین رحمانی- ادبیات-دانشگاه شیراز
133.رضا نجابت- حقوق-دانشگاه شیراز
134.روح الله نجابت- علوم سیاسی-دانشگاه شیراز
135.سید میلاد سجادیان - حقوق - دانشگاه شیراز
136.مسعود امیر آبادی- دانشگاه شیراز
137.علیرضا کارمند- عمران-دانشگاه شیراز
138.محسن حمیدی- مکانیک-دانشگاه شیراز
139.سیدرضا نجیبی- اقتصاد-دانشگاه شیراز
140.سیدحمید حسینی- روانشناسی-دانشگاه شیراز
141.سید محمد هاشمی- الهیات-دانشگاه شیراز
142.حسن احمدی- کشاورزی-دانشگاه شیراز
143.عادل بلوچی- کشاورزی-دانشگاه شیراز
144.حسین صادقی- روانشناسی-دانشگاه شیراز
145.سعید مستمندی- مکانیک-دانشگاه شیراز
146.مهدی خسروی- ارشد مکانیک-دانشگاه شیراز
147.مهدی سلیمانی- زبانشناسی-دانشگاه شیراز
148.شاهین شکوهی- جامعه شناسی دانشگاه شیراز
149.محمدحسین عظیمی- ارشد عمران-دانشگاه شیراز
150.محمدرضا عرب نژاد- کامپیوتر-دانشگاه شیراز
151.سعید شجاع- مکانیک-دانشگاه شیراز
152.علیرضا زارعی- شهرسازی-دانشگاه شیراز
153.احسان حیدری- حقوق- دانشگاه شیراز
154.رضا کشاورز - ریاضی- دانشگاه شیراز
155.سید حامد ترابی- مکانیک سیالات - دانشگاه شیراز
156.وحید کشتکار- شهرسازی-دانشگاه شیراز
157.جلال دانشی - ارشد علوم سیاسی-دانشگاه شیراز
158.محمد حسین شعبانی- مدیریت-دانشگاه شیراز
159.سجاد دانشی- دکترای حرفه ای دامپزشکی-دانشگاه شیراز
160.محمدجواد یزدانپرست- مکانیک-دانشگاه شیراز
161.سید عبدالحمید موسوی- جامعه شناسی-دانشگاه شیراز
162.علی طهماسبی- مهندسی شیمی-دانشگاه شیراز
163.علی بلندپرواز- مهندسی مواد-دانشگاه شیراز
164.امیرحسین کشاورز- مهندسی مواد-دانشگاه شیراز
165.مجید دهقان- ماشین آلات کشاورزی-دانشگاه شیراز
166.محمد جواد معتمد- مدیریت صنعتی-دانشگاه شیراز
167.مهدی حبیبیان- مکانیک-دانشگاه شیراز
168.محمد ایزدیان - دانش آموخته ی زمین شناسی - دانشگاه شیراز
169.پوریا مصلی نژاد- کامپیوتر-دانشگاه شیراز
170.محمدرضا صحرابان- عمران-دانشگاه شیراز
171.ناصر رجایی- کتابداری-دانشگاه شیراز
172.امین خمسه- مدیریت بازرگانی-دانشگاه شیراز
173.عباس حاجیانی- حسابداری-دانشگاه شیراز
174.محمد همایون- ارشد برق-دانشگاه شیراز
175.رسول صخی زاده- علوم سیاسی-دانشگاه شیراز
176.علی کرمی پور- مهندسی شیمی-دانشگاه شیراز
177.منصور دانشور- علوم تربیتی-دانشگاه شیراز
178.حسین حبیبی منش- علوم تربیتی-دانشگاه شیراز
179.سید حامد حق پرور- علوم تربیتی-دانشگاه شیراز
180.جواد امیرزاده قاسمی- مدیریت-دانشگاه شیراز
181.سلمان محسنی- علوم تربیتی-دانشگاه شیراز
182.عبدالرحمن میرزایی- کشاورزی-دانشگاه شیراز
183.رضا نیر- عمران-دانشگاه شیراز
184.وحید عرب- مدیریت-دانشگاه شیراز
185.احمد حضوری- برق-دانشگاه شیراز
186.حمید کوهی- مهندسی شیمی-دانشگاه شیراز
187.رحیم خسروی نسب- مکانیک-دانشگاه شیراز
188.حمید بذرافشان- باغبانی-دانشگاه شیراز
189.علی صفری- حقوق-دانشگاه شیراز
190.امین لطفی- حقوق-دانشگاه شیراز
191.حامد نارکی- حسابداری-دانشگاه شیراز
192.مرتضی یوسفیان- عمران-دانشگاه شیراز
193.فرهاد الیاس حقیقی- کشاورزی-دانشگاه شیراز
194.مهدی قماریان- کامپیوتر-دانشگاه شیراز
195.حسین غنی- برق-دانشگاه شیراز
196.محمد امین اسکوردی- شهرسازی-دانشگاه شیراز
197.محمد کریمی- علوم اجتماعی-دانشگاه شیراز
198.محمد علی مرادی- عمران-دانشگاه شیراز
199.مسلم همدلی- فیزیک-دانشگاه شیراز
200.صادق رویگری- فیزیک-دانشگاه شیراز
201.محمدرضا کریمی- حسابداری-دانشگاه شیراز
202.محمدعلی قنبریان -دکتری زمین شناسی - دانشگاه شیراز
203.علی اصغر مرتضایی راد- حقوق- دانشگاه شیراز
204.حامد کلوانی - جامعه شناسی - دانشگاه شیراز
205.جواد امیرزاده قاسمی - مدیریت صنعتی - دانشگاه شیراز
206.علی اصغر فریدیان - علوم تربیتی - دانشگاه شیراز
207.مجید قنبری - علوم تربیتی - دانشگاه شیراز
208.امین پرهیزکار - فیزیک - دانشگاه شیراز
209.محمد رئوف - مهندسی شیمی - دانشگاه شیراز
210.محمد صالح یقطین - مهندسی عمران - دانشگاه شیراز
211. علی نوروزی- کشاورزی-دانشگاه شیراز
212. عارف میرزایی سیرویی - کشاورزی-دانشگاه شیراز
213. علی میرشکاری- کشاورزی-دانشگاه شیراز
214. محمد علی یعقوبی- کشاورزی-دانشگاه شیراز
215. محمد رضا ضیایی نژاد - کشاورزی-دانشگاه شیراز
216. محمد جواد زارعی - کشاورزی-دانشگاه شیراز
217. رسول بصیرت - کشاورزی-دانشگاه شیراز
218. سروش حیدری- کشاورزی-دانشگاه شیراز
219.محمد علی احمدی - کشاورزی-دانشگاه شیراز
220.یاسر چرخش- کشاورزی-دانشگاه شیراز
221.علی حسینی پور- کشاورزی-دانشگاه شیراز
222.شایان مهدی پور- کشاورزی-دانشگاه شیراز
223.محمود کرمی- کشاورزی-دانشگاه شیراز
224.مجتبی کامرانی - کشاورزی-دانشگاه شیراز
225.محمد جواد ابراهیمی - کشاورزی-دانشگاه شیراز
226.چنگیز سعدی پور - کشاورزی-دانشگاه شیراز
227.داود شهریاری - کشاورزی-دانشگاه شیراز
228.فاضل شفیعی - کشاورزی-دانشگاه شیراز
229.رحمان گودرزی - کشاورزی-دانشگاه شیراز
230. مصطفی زارع-دانش آموخته مهندسی الکترونیک- دانشکده فنی باهنر
231. هادی سیفی - دانشکده علوم قرآن و حدیث
232. ایمان متانت - مهندسی کامپیوتر - دانشگاه علوم کاربردی
233. محمد قاسمی - روابط عمومی - دانشکده خبر واحد
234. محمد دوانی - پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی شیراز
235. علیرضا محمدیان- دانشجوی پزشکى
236. حسین محمدی- مهندسی برق کنترول- غیرانتفاهی پاسارگارد

خانم ها:
327.مهساهمتی- مهندسی مواد - دانشگاه آزاد
238.طاهره علیپور- علوم سیاسی-دانشگاه آزاد
239.فاطمه زارع- علوم سیاسی-دانشگاه آزاد
240.فاطمه رنجبر -ارشد حقوق - دانشگاه آزاد
241.مریم رنجبر - دانش آموخته مهندسی کامپیوتر - دانشگاه آزاد
242.سارا ترکی زاده-مهندسی مواد-دانشگاه آزاد
243.فاطمه مختاری - ارشد حقوق - دانشگاه آزاد
244.فاطمه جوکار- دانش اموخته کارشناسی حقوق - دانشگاه پیام نور
245.ساجده کیانی- ارشد مهندسی شیمی - دانشگاه پیام نور
246.فائزه فقیر- ارشد مهندسی هسته ای
247.زهرا علیپور - دانش آموخته مهندسی مکانیک
248.مریم اسدی - مهندسی کامپیوتر- دانشگاه پیام نور
249.زینب رعیت پیشه - مهندسی کامپیوتر- دانشگاه پیام نور
250.الهه احمدی - حسابداری - دانشگاه پیام نور
251.زینب هاشمی - الهیات-فلسفه و کلام - دانشگاه پیام نور
252.زهرا جاوید - مهندسی برق - دانشگاه پیام نور
253.بهاره جعفری - مهندسی آی تی - دانشگاه پیام نور
254.ویدا باقری - شیمی - دانشگاه پیام نور
255.ندا غضنفری - مدیریت - دانشگاه پیام نور
256.مطهره سجادیان - شیمی - دانشگاه پیام نور
257.فهیمه جاوید- ک علوم اجتماعی - دانشگاه پیام نور
258.رقیه بابایی- علوم اجتماعی - دانشگاه پیام نور
259.خانم شکوهی - علوم تربیتی - دانشگاه پیام نور
260.خانم کشاورزی - حسابداری - پیام نور
261.خاتم منتظر لطف - روانشناسی - دانشگاه پیام نور
262.خانم صابری - روانشناسی - دانشگاه پیام نور
263.فاطمه عزیزآبادی - مدیریت جهانگردی - دانشگاه پیام نور
264.مریم حسن شاهی - مهندسی کامپیوتر - دانشگاه پیام نور
265.مریم عزیزآبادی - دانش آموخته مدیریت صنعتی
266.آمنه سهیلی- دانشگاه پیام نور
267.رضوان سهیلی- دانشگاه پیام نور
268.خانم نیکدل -صنایع دستی-دانشگاه شیراز
269.خانم برزگر- دانشگاه شیراز
270.خانم معین- مکانیک-دانشگاه شیراز
271.خانم خواجه احسنی-دانشجوی دانشگاه شیراز
272.خانم هاشمی- دانشگاه شیراز
273.محدثه عسکریزاده- دانشگاه شیراز
274.شیما نوبختیان- دانشگاه شیراز
275.خدیجه حیدری - دانشگاه شیراز
276.فاطمه رشیدی- مدیریت آموزشی-دانشگاه شیراز
277.فاطمه اسدی- جامعه شناسی-دانشگاه شیراز
278.زهرا محمدی- زبان و ادبیات عرب-دانشگاه شیراز
279.مرضیه نمازی- زیست شناسی-دانشگاه شیراز
280.سیده زهرا ارجائی - نرم افزار-دانشگاه شیراز
281.آناهیتا عالم- جامعه شناسی-دانشگاه شیراز
282.سعیده کاویانی- حسابداری-دانشگاه شیراز
283.محبوبه جوهری -دانشگاه شیراز
284.فاطمه عظیمی- کشاورزی-دانشگاه شیراز
285.فاطمه امراللهی- الهیات-دانشگاه شیراز
286.زهراحسن شاهی- ارشدنانومهندسی شیمی-دانشگاه شیراز
287.عارفه اعتمادی- مهندسی شیمی-دانشگاه شیراز
288.فاطمه مومن- ادبیات عرب-دانشگاه شیراز
289.فرناز قربانی -دانشگاه شیراز
290.آمنه یوسفی- جامعه شناسی -دانشگاه شیراز
291.راضیه مطفف- جامعه شناسی -دانشگاه شیراز
292.سیده فاطمه زبرجد- حقوق -دانشگاه شیراز
293.سحر ریاستی- مدیریت صنعتی - دانشگاه شیراز
294.مرضیه حسن شاهی- زیست شناسی عمومی - دانشگاه شیراز
295.مرضیه ستارزاده - حقوق - دانشگاه شیراز
296.سیده الهام ستوده - حسابداری - دانشگاه شیراز
297.ساجده طالعی - فیزیک - دانشگاه شیراز
298.الهام انصاری - کشاورزی - دانشگاه شیراز
299.پروین ایواز - علوم اجتماعی - دانشگاه شیراز
300.فرزانه کریمی - کشاورزی - دانشگاه شیراز
301.مریم اشراق پور -زبان و ادبیات عربی - دانشگاه شیراز
302.نادیا آثاری - فیزیک - دانشگاه شیراز
303.حکیمه جانبازی - آمار - دانشگاه شیراز
304.محبوبه جوهری - الهیات - دانشگاه شیراز
305.فاطمه نامی - شیمی - دانشگاه شیراز
306.فاطمه ملاکی - کشاورزی - دانشگاه شیراز
307.مرضیه گنجی - کشاورزی - دانشگاه شیراز
308.اسماء دهقانی - مهندسی برق - دانشگاه شیراز
309.فاطمه طیبی - مهندسی عمران - دانشگاه شیراز
310.مطهر نورزاد - فیزیک - دانشگاه شیراز
311.سیده زهرا زارعی - کشاورزی - دانشگاه شیراز
312.صدیقه طاهری - کشاورزی - دانشگاه شیراز
313.زهرا روح اللهی - کشاورزی - دانشگاه شیراز
314.فاطمه شجاعی - مهندسی مکانیک - دانشگاه شیراز
315.نگار محمدی - علوم تربیتی - دانشگاه شیراز
316.زهره شیخی - اقتصاد - دانشگاه شیراز
317.مطهره اسکندری - علوم تربیتی - دانشگاه شیراز
318.زهرا شیخ حسینی - علوم سیاسی - دانشگاه شیراز
319.فاطمه امراللهی پور - علوم قرآن و حدیث - دانشگاه شیراز
320.زهرا باقری - تاریخ - دانشگاه شیراز
321.ساره برمشوری - کشاورزی - دانشگاه شیراز
322.سیده زهرا ارجائی - مهندسی کامپیوتر - دانشگاه شیراز
323.فاطمه یوسفی - دامپزشکی - دانشگاه شیراز
324.فاطمه فیروزی نیا - کشاورزی - دانشگاه شیراز
325.معصومه اسماعیلی - کارشناسی ارشد عمران
326معصومه عباسی - کشاورزی - دانشگاه شیراز
327.مرجان زارعی- حسابداری-دانشگاه غیرانتفاهی زند
328.زهراجوکار- گرافیک-دانشگاه غیرانتفاهی ارم
329.خانم زارعی - دانشگاه علوم قرآنی
330.خانم جوانبخت- دانشگاه علوم قرآنی


بازتاب نامه در :

تریبون مستضعین
رجا نیوز

سحاب نیوز

شیرازنا

خبرنامه دانشجویان
شبکه خبردانشجو

باشگاه خبرنگاران جوان

نسیم آنلاین

خبرگزاری آنا

حافظ نیوز

نگاه فارس


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/12/15ساعــت 12:25 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر




مرگ بر آمریکا