سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیابان انقلاب؛ بن بست آقازادگی

انقلاب و آقازاده ها

انقلاب اسلامی، انقلابی علیه تفکرات شاهنشاهی و سلطنتی 2500ساله بود، که درآن پادشاه و فرزندان واقوام شاه، از مصونیتی آهنین برخوردار بودند. هیچکس را به درگاه خود راه نمی دادند، آن ها ارباب وبقیه رعیت، آنها مالک و مردم نوکر. در سایه حکومت پادشاهی هرظلمی که می خواستند انجام می دادند وبه احدی نیز پاسخگو نبودند.

اما بعد از انقلاب اسلامی که ثمره خون هزاران شهید بود، انتظار می رفت، تبعیض،‌ خویشاوند سالاری و آقازادگی در ایران کوله بار خود را بسته و دیگر پشت سرش را هم نگاه نکند. واصلا انقلاب شده بود تا آقازادگی نابود شود، نه اینکه همان انقلابیون آقازاده پرور شوند.

ریشه کنی فقر، فساد وتبعیض یکی از آرمان های انقلاب بود، اما امروز آدم هایی که نان آرمان ها را خورده اند، خود را جای آرمان ها قالب می کنند، طوری ژست می گیرند گویی ستون انقلابند. انقلاب کردند تا عدالت محقق شود، اما خود برسرغنایم دعوا می کنند. عده ای سابقه نیکشان آفت بصیرتشان شد، برق سکه های اشرافیت مسحورشان کرد و در صندلی های نرم انقلاب مجذوب شدند. سربازان انقلاب از انقلاب طبلکار شدند، و بجای سربازی انقلاب، به سربار انقلاب تبدیل شدند.

دولت سازندگی وآقازادگی مدرن

آقازادگی مدرن بطور رسمی در سال68 تاسیس شد. باروی کارآمدن دولت سازندگی وبا شعار توسعه اقتصادی، پدیده شوم اشرافیت، تجمل گرایی و پدیده ای نامیمونی به نام آقازادگی رسما کلید خورد. آقازاده ها به واسطه ارتباط های فامیلی با صاحبان قدرت وثروت تبدیل به یک طبقه ویژه اجتماعی شدند که بارزترین خصوصیت آنها متمایز بودن آنها از مردم و ویژه خوار بودن آنها است.

باظهور آقازادگی مدرن، عده ای ازهرگونه بازخواستی مصون شدند، صاحب مناصب سیاسی شدندو صاحب کارتل های کلان اقتصادی شدند...

ردپای آقازاده ها، در اقتصاد، سیاست، ورزش، فرهنگ و خلاصه هرجایی که منفعتی برای آنها باشد وجود دارد. سرآرمان ها را بیخ تا بیخ می برند، اما برای حضرات آرمان ها وسیله ای خوب برای مخفی شدن هستند، و فقط زمانی حق اهتزاز دارند که سبیلی از حضرات چرب شود ونانی به سفره طمعشان افزوده شود.

متمایز بودن آقازاده ها باعث شده است، تا خود را در دایره ای بسته قراربدهند وبا مصونیتی آهنین، هیچکس حق دست زدن به آنها را هم نداشته باشد. آقازادگی سودجویانه، چپ وراست نمی شناسد ودامن هر مسئول بی بصیرت یا منفعت طلبی را می گیرد. چنانکه هم اکنون 400آقازاده در خارج از کشور تحصیل می کنند و بعضا اتهاماتی نیز بر برخی از آنها وارد می باشد.

آقازاده ها طی سال های پس از انقلاب از نجابت مردم وتعلل قوه ی قضاییه سوء استفاده کرده و دست به هرکاری زدند،حتی دولتی که باشعار قطع دست ویژه خواران ورانت خواران روی کارآمده بود نتوانست جلوی آنها بایستاد وحتی آقازاده ها فعالیت های خود را تشدید کردند.

بااینکه ابرازنارضایتی مردم از وجود چنین پدیده نامیمونی در نظام جمهوری اسلامی به کرات از زبان آنها در تاکسی، محافل خانوادگی، کلاس های درسی و...شنیده می شد، اما عزم جدی در ریشه کن کردن مصونیت آهنین آقازاده های مغرور ویژه خوار وجود نداشت، تااینکه بازیگری تعدادی از آقازاده ها در اغتشاشات پس از انتخابات نمایان شد وموج عظیم مطالبه مردمی برای پایان دادن به تراژدی آقازاده ها شکل گرفت.

 جنجالی ترین آقازاده ها

اما شاید جنجالی ترین و خبرسازترین آقازاده های پس از انقلاب، فرزندان جناب هاشمی رفسنجانی باشند، آنها که از سالها پیش در مناصب مهم حکومتی قرار داشته واتهاماتی نیز از سابق به آنها وارد بوده و می باشد.

مهدی هاشمی که پس از اعترافات دستیار خود(حمزه کرمی) در سایت جمهوریت در دادگاه، فورا به بهانه سرکشی از شعبه های دانشگاه آزاد به لندن پرکشید، یکی از آقازاده های جنجالی است. مهدی هاشمی اسناد و پرونده های سنگینی در قرارداد های نفتی مانند اتهام رشوه در ماجرای استات اویل، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، نقش ویژه در اغتشاشات پس از انتخابات، تخلفاتی در سایت جمهوریت و...در پرونده خود دارد، که مردم وبخصوص تشکل های دانشجویی مطالبه جدی در شفاف سازی این امور را از دستگاه قضا داشته اند، تا اینکه پس از 9ماه بالاخره حکم جلب مهدی خان صادر شد.

اما قضیه زمانی جالب تر می شود که آقامهدی در پاسخ به حکم جلب خود ومطالبه مردمی برای رسیگی به اتهامات خود در نامه ای می گوید:" فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی‌ها می‌دانم و مایل نیستم برملا شود، برملا گردد. اینجانب برای چندمین بار اعلام می‌نمایم که حاضر به رسیدگی به اتهامات در دادگاه صالحه هستم".

معلوم نیست سرکشی به شعبه های دانشگاه آزاد چقدر طول می کشد که هنوز پس از گذشت 9ماه ماموریت وی تمام نشده، شاید به جای «حاج کاظم» و «عباس» که در «آژانس شیشه‌ای» قرار بود لندن بروند اما نشد، مهدی هاشمی رفته لندن!، البته طبق گفته پدر آقامهدی، وی رفته لندن برای تحصیل!اما هروقت لازم باشد بر می گردد. ظاهرا دیگر نیازی به اینترپل یا اقدام غافلگیرانه از سوی وزارت اطلاعات نباشد، و وی بابازگشت خود به ایران ضمن معرفی خود هم شائبه فرار وی از محکمه عدالت را برطرف کند وناگفته هایی که افکارعمومی منتظر بیان آن هستند را بازگو کند، چرا که صبر مردم بیشتر از مهدی هاشمی سرآمده.

از سوی دیگر فائزه هاشمی نیز یکی از فرزندان رشید آقای هاشمی رفسنجانی می باشد که سابقه ای طولانی در آقازاده گی دارد. وی به استناد تصاویر وفیلم های منتشر شده یکی از مهره های اصلی در اغتشاشات پس از انتخابات می باشد، در هر تجمعی از جلوی صداوسیما گرفته تا میان حرمت شکنان در روز عاشورا شرکت می کرد وبا سخنان تحریک آمیز خود اغتشاشگران را به اغتشاش دعوت می کرد. باحضور وی در میان اغتشاشگران ساعتی اندک بازداشت شد، اما چون دلیل قانع کننده ای مبنی بر خریدن ساندویچ! در خیابان داشت او را فورا آزاد کردند. اظهارات خلاف قانون وخلاف شرع فائزه هاشمی به سبب آقازاده بودنش سالهاست راسخ تر از همیشه ادامه دارد، حتی اخیرا حکم اساسی اسلام در مورد مهریه را نیز زیرسوال برده است.

درحالیکه متهمان دسته چندم وقایع پس از انتخابات همگی احضار وبعضا مجازات شده اند، اما هیچکس حق وجرئت برخورد با این آقازاده ها وسران اصلی فتنه را ندارد.

آیاهاشمی آقازاده هایش را فدای انقلاب می کند؟

ماجراهای آقازاده های آقای هاشمی، تبدیل به امتحانی سخت و سرنوشت ساز برای ایشان شده است، ومردم منتظر اقدام شجاعانه ایشان می باشندکه درغیراینصورت مردم ثابت کرده اند برسراصول نظام با هیچکس رودربایستی ندارند.

آقای هاشمی بجای محکوم کردن وتبری جستن از اقدامات آقازاده های خود در مقام دفاع از آنها برآمد و در اظهاراتی گفت:" مهدی ما رفته خارج و خیالش از پرونده‌هایش راحت است، مهدی بارها به دیوان محاسبات رفته است اما مجلس با وارد شدن به آن قضیه وی را مبرا دانسته است. مهدی دائما می‌خواهد بیاید ولی من به او می‌گویم نیاید و کارهایش را انجام بدهد، جالب اینکه هیچ دادگاهی تا امروز به وی احضاریه نداده و مهدی نیز هر وقت که لازم باشد می‌آید." اینها اظهارات آقای هاشمی قبل از صدور حکم جلب مهدی هاشمی می باشد، اما اکنون با اعلام حکم جلب مهدی هاشمی افکارعمومی منتظراقدام آقای هاشمی و عمل کردن به سخنان خودشان می باشد، چراکه اکنون طبق قانون وقت آن رسیده است که مهدی هاشمی بیاید.

تاریخ انقلاب ایران شاهد برخوردهای شجاعانه و افتخارآمیز مسئولان نظام با فرزندانشان بوده است. از آنجایی که آقای هاشمی درگذشته در برخورد با نظام سلطنتی شاهنشاهی شجاعانه به مبارزه پرداخته، از ایشان انتظار می رود که به تبع علمای بزرگواری مانند حضرت آیت الله گیلانی و حضرت آیت الله خزعلی از اقدامات خلاف قانون فرزندان خود اعلام برائت بکند، تا این عمل به عنوان نقطه مثبتی در پرونده قطور مبارزات ایشان ثبت بشود.

امتحانی سخت برای قوه ی قضاییه

باحضور حضرت آیت الله آملی لاریجانی برمسندریاست قوه ی قضاییه بارقه های امید در ذهن عدالتخواهان در جهت برخورد با دانه درشت ها وآقازاده ها، جوانه زد. صدور حکم جلب آقازاده لندن نشین شروع حرکتی خوب در جهت استقرار عدالت به شمار می آید، اما آیا به حرف ویا حکمی ختم می شود؟ اکنون قوه ی قضاییه در برخورد بادانه درشت هایی که سال ها از هرگونه پاسخگویی مصون بوده اند، محکی جدی درپیش رو دارد. آیاقوه ی قضاییه از این آزمون سخت سربلند بیرون خواهد آمد؟

محاکمه آقازاده های اغتشاشگر وسران اصلی فتنه، از سوی دستگاه قضا و رسیدگی دقیق، شفاف و عادلانه به پرونده های آنهامی‌تواند آغازی بر پایان رخوت چندین ساله این نهاد اساسی کشور باشد؛ آغازی که می‌تواند واژه‌ای به نام "آقازاده" را از سطور تک تک لغتنامه‌های فارسی پاک کند.

ای کاش در کنار گشت های ارشاد مردم، گشت هایی هم برای ارشاد آقازاده ها راه بیفتد!

 این مطلب در صراط نیوز http://www.seratnews.ir/fa/pages/?cid=5068

این مطلب در الف http://alef.ir/1388/index.php?option=com_content&task=view&id=73935

این مطلب در روایت http://ravayat.ir/shownews.asp?c=0&id=9709

این مطلب در نقدنیوز http://naghdnews.ir/cybermaneuver/news-article/2068-manovr.html


+ نوشته شـــده در دوشنبه 89/3/10ساعــت 11:17 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر
نگاه به خودمون از چشم همسایه

قبل ازاینکه شروع کنیم به خواندن گزارشی از جلسه ای که با حضور یکی از رهبران شیعیان پاکستان تشکیل شد, دو سخن از امام را مرور می کنیم ,"من امید وارم که بتوانیم پرچم اسلام را, پرچم جمهوری اسلام را ,در همه جای دنیا برپا کنیم "," باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود اورد ودر مقابل شرق و غرب ایستاد".
یکی از دوستانم زنگ زد و من رو دعوت کرد برای یک جلسه, پرسیدم موضوع جلسه چیه؟ گفت: یکی از رهبران شیعیان پاکستان به نام سید جواد نقویان که به علت مسائل امنیتی مدت هاست در ایران به سر میبرد به شیرازامده وما توانسته ایم با ایشان جلسه ای را ترتیب دهیم ,مشتاق شدم تا این شخصیت را ببینم, شب به محل جلسه(کتاب خونه) رفتم که دیدم همه, بسیجی وار, دارند مکان جلسه رو اماده می کنند یکی میز میاورد, یکی پرچم ,یکی دوربین, مثل اینکه هیچ وقت قرار نیست بسیجی از دقایقی جز دقیقه ی 90 استفاده کند, ما هم گوشه ای از کار را گرفتیم, وقتی محل رو اماده کردیم دور تا دور میز ها نشستیم تا اینکه ایشان تشریف اوردند سیدی درشت اندام با امامه و عبای سیاه ریشهای موجی و خلاصه یک روحانی پاکستانی که می گفتند برخی شیعیان پاکستان او را به نام خمینی دوم لقب داده اند.
جلسه رسمیت گرفت و طبق معمول قبل از ایشان یکی از جوان ها کمی صحبت کرد و جلسه را ارام کرد, سخن را اینگونه اغاز کرد که "حضور من در میان شما برایم افتخار است من اینجا هستم تا از شما یاد بگیرم کسانی که امام بر دست انها بوسه میزد",لهجه ای شبیه به فیلم هندی های دوبله شده داشت, سخنش را با شعری از اقبال ادامه داد:" چون چراغ لاله میسوزم در خیابان شما , ای جوانان عجم جان من جان شما , اتشی در سینه دارم از نیاکان شما و..." قبل از هر چیز تلنگری به فکر بعضی هامون زد, "نه کشور اسلامی نه غیر اسلامی نیازی به گاز و نفت ایران ندارند انها از ایران چیز دیگری می خواهند در ایران رویدادی رخ داده است که مربوط به جهان است, اگر ایرانی این امانت را به جایگاه ان نسپارد باید جواب گوی خداوند باشد" این جمله ی اخر را در ان چند ساعت چند بار تکرار کرد,
خلاصه ای از صحبت های ایشان را که در جلسه یاداشت کردم (هرچند برخی جملات نقل به مضمون است) در پایین می اورم باشد تا از خواب غفلت بیدار شویم.
صدور انقلاب
"امام ما در اول انقلاب سخن از صدور انقلاب می زدند, امام انقلاب را جهانی میدانستند.
کشور ایران در جهان سفیر زیاد دارد اما ایا انقلاب ایران هم سفیریی دارد, انقلاب را نمی توان با سفرای دولتی و کار دولتی در جهان نشر داد ,این شما هستید که باید سفیران انقلاب باشید, در قم سالانه شمار زیادی طلبه تربیت می شوند که شماری از کشورهای خارجی هستند و شماری از انها هم به خارج از کشور می روند اما کدام یک از انها با تفکرات اسلام اصیل اشنایند کدام یک سفیر انقلابند, امام در اول انقلاب وقتی سفیر دولت پاکستان تقاضای ملاقات با او را کرد این در خواست را رد کرد اما وقتی که شهید عارف, نماینده ی ملت پاکستان به حضور ایشان رفت او را به گرمی پذیرفت و بر پیشانی او بوسه زد .
انقلاب راهی را اغاز کرده است که مردم ازاده ی جهان را به دنبال خود در این راه اورده است, شما باید نهضت بیداری اسلام را شکل دهید, رسانه های ما در پاکستان همه به صورت هماهنگ مانع از ورود اخبارها می شوند وهمه کپی هایی ازبی بی سی هستند به طور مثال در جنگ یمن همه بی خبر بودیم.ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در سه شنبه 89/3/4ساعــت 1:8 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر




مرگ بر آمریکا