سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سئوال و جوابی که از قالیباف سانسورشد!

قصد داشتم حاشیه های جلسه انتخاباتی آقای قالیباف در شیراز رو بنویسم، چرا که تمام خبرگزاری ها و سایت های خبری که متن جلسه و پرسش و پاسخ را منتشر کرده بودند قسمت سئوالات حقیر و پاسخ های قالیباف را از اساس حذف کرده بودند. فرصتی دست نمی داد، اما بعد که سحاب نیوز حاشیه ای با اضافه آن قسمت های حذف شده را کار کرد، فرصت را غنیمت شمردم و همان را چند کلمه اضافه اینجا می گذارم. هرچند حاشیه نگاری سحاب مختصر و گویای تمام جلسه نیست و برخی جملات هم در نگارش حذف شده اند.

"از حاشیه های دیگر این جلسه سلام هایی همراه با پرسش یک دانشجو از قالیباف که با فضای جلسه نمی خواند!

 این دانشجو صحبت خود را چنین آغاز کرد:

«سلام و خیرمقدم عرض می کنم خدمت جناب آقای قالیباف شهردارمحترم تهران که امروز در شیراز برخلاف قانون و شرع بصورت زودهنگام میتینگ انتخاباتی برگزار می کند. در صورتیکه الان باید مثل بسیاری از مسئولین مشغول خدمت در شهرداری باشد.

خیرمقدم عرض می کنم خدمت کسیکه در زمانه ای که امام خامنه ای روحی له الفداه فریاداین عمار می زد، فتنه پیچیده و برنامه ریزی شده توسط سرویس های جاسوسی غربی را دعوای دونفر و کدورتی بیش نخواند!

کسی که دفتر اطلاع رسانی ستادش در سال 84 طی بیانیه ای به شورای نگهبان بخاطر ردصلاحیت معین اعتراض میکند!

وحتی در دور دوم 84 برخی از ستادهای انتخاباتی اش در اختیار هاشمی قرار می گیرد!

کسی که حتی حاضر نشد در مراسم تحلیف رئیس جمهور قانونی کشور در 12مرداد حاضر شود!

کسی که معاونش در شهرداری در 23مرداد88 پای بیانیه فتنه گران را همراه با جبهه مشارکت و سازمان نامشروع مجاهدین انقلاب امضا می کند! بیانیه ای در حمایت از سران فتنه و علیه نظام!

کسی که در 17مرداد 84 راجع به سیاست خارجه در دانشگاه اصفهان می گوید: "روشی که دولت اصلاحات دنبال کرده است روش بسیارمناسب و منطقی و باید همین سیاست دنبال شود." آن هم سیاست خارجی که باعث سرافکندگی مردم ایران شد.

اینها تاجایی ادامه می باید که اصلاح طلبان قالیباف را یک اصلاح طلب می نامند و اعلام می کنند لازم شود حاضریم از او حمایت هم بکنیم»

 بعد از اتمام صحبت های این دانشجو قالیباف از وی خواست تا پشت تریبون بماند.

سپس این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت:برادر عزیز قبل از اینکه من بیایم شهرداری روزهای پنج شنبه شهرداری تهران تعطیل بوده است.2- بنده در تحلیف آقای احمدی نژاد هم در سال 84 و هم 88 حضور داشتم.

صحبت های قالیباف با تشویق برخی حضار سالن و همچنین محافظان وی همراه بود!

قالیباف ادامه داد:بنده در روز دوشنبه بین دو انتخابات مرحله اول و دوم(اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 84 که در دو مرحله برگزار شد) به عنوان نامزدی که از دور رقابت خارج شدم یک بیانیه چهار خطی دادم و در آنجا گفتم چون بنده احساس خطر میکنم هم از اینکه از آن طرف به سمت لیبرالیسم برویم و هم از این طرف به سمت  تحجر لذا بنده هیچ نظری ندادم! و اعلام کردم همه ی کسانی که نظر من براشون اعتبار دارد هر کس هر حجتی دارد خودش می داند. و در ضمن از روسای ستاد هایم خواهش کردم به احترام من از کسی حمایت نکنند.

قالیباف در پاسخ به یکی دیگر از سئوالهای این دانشجو  گفت:بنده هیچ اعتراضی به رد صلاحیت آقای معین در آن دوره نداشتم و نه بیانیه دادم و نه حرفی زدم.

وی همچنین گفت: بنده در سال 84 اصلا این موضوع را نگفتم که ما سیاست خارجی دولت اصلاحات را قبول داریم.

بعد از اتمام صحبت های قالیباف دانشجویی سئوال کننده که به درخواست خود قالیباف هنوز پشت تریبون بود گفت:اول اینکه فرمودید پنجشنبه ها تعطیل هستید مدیریت جهادی تعطیلی نمیشناسد بعد هم من هنوز بحث تبلیغات زود هنگام رو پاسخ نگرفتم، بحث تعبیر کدورت و دعوای دو طرف بود که پاسخ نگرفتم،بحث بیانیه رد صلاحیت معین بود که من نگفتم شما بیانیه دادیدگفتم دفتر ستاد حامیان قالیباف در سال 84 بیانیه داد.

قالیباف در این موقع با قطع کردن صحبت این دانشجو می گوید:اونم من نگفتم.

دانشجو ادامه داد: دوستان می توانند به آرشیو مراجعه کنند و باید تامل کرد که چه می شود اکثر ستادها بنابه تشخیص خودشان به ستاد آقای هاشمی تبدیل می شوند!

قالیباف در این لحظه می گوید:ببخشید شما دوست دارید من روحیه جهادی داشته باشم روز تعطیل به سر کار بروم. همه می دانند من هر روز از اذان صبح تا 10 شب کار می کنم واین اختیار خود را دارم که چکار باید بکنم.

قالیباف خطاب به دانشجویان گفت: من گیرم در انقلاب اینجاست که دوستان جوان ما که من به مطالبه گریشان،به عدالت طلبیشان،به اخلاقشان سر تعظیم فرود می آورم و دستشان را می بوسم، من خواهشم این است که احساساتی برخورد نکنند.

وی ادامه داد:برادر من چه تبلیغات زود هنگامی 20 روز دیگر داریم تا انتخابات ! همه ی کشور داره تبلیغات میکنه و من تبلیغاتی نداشتم که به معنی میتینگ باشد نه در وقت اداری گذاشتم نه در دانشگاه.

قالیباف بار دیگر همه ی سئوال های دانشجو را پاسخ نمی دهد و این فعال دانشجویی به وی می گوید: پس آقای قالیباف هم مثل بقیه تبلیغات زودهنگام دارد، هیچ فرقی با دیگران ندارد. در 23 مرداد 88 معاون شما بیانیه ای امضا می کند که جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین هم امضا میکنند.

وی افزود:در مورد صحبت های شما درباره سیاست خارجی در دانشگاه اصفهان در 17 مرداد 84 آقای قالیباف فرمودند روشی که دولت اصلاحات دنبال کرده است بسیار مناسب و منطقی است و باید همین سیاست دنبال شود. بحث کدورت و دعوای دو طرف هم جواب ندادید!

در ادامه قالیباف ضمن تشکر ازاین دانشجو از وی میخواهد به میان دانشجویان بازگردد.

قالیباف در ادامه اضافه میکند:درباره اینکه یکی از معاونین من لیست مجاهدین رو در 23 مرداد امضا کرده است باید بگویم حتما ایشان راضی خواهد بود اسمش را بیاورم ایشان مهندس دنیا مالی است که از برادران رزمنده و جانباز و از خانواده شهید و از مدیران شایسته و لایق است ایشان در دولت اصلاحات معاون بنادر و کشتیرانی و معاون وزیر راه بودند.من موضوع را پیگیری کردم و مطلع شدم ایشان هم از موضوع امضا و بیانیه خبر نداشته است.
بالاخره به ایشان گفتم ما بچه های انقلاب هستیم و این اتفاق هایی که افتاده قبول نداریم  شما جداگانه بیانیه و این امضا را رد کن یا اگر نمی خواهی دیگر در این پست نباشید که ایشان در آن زمان دنبال کار بازنشستگی بود و نماند.

قالیباف افزود: در بحث کدورت هم در تاریخ 6 تیر مصادف با روز ترور رهبری بود بنده در منطقه 17 سخنرانی داشتم به نکاتی اشاره کردم اگر نوار سخنرانی را گوش دهید متوجه می شوید که مطلب کدورت را که گفتم مناسب با چه موضوعی بوده این قضاوت هایی که شد به نظرم منصفانه نیست."

تنها نکته ای که پاسخ درخوری گرفتم، و بعدا هم به صحیح بودن جواب آقای قالیباف پی بردم حضور ایشان در مراسم تحلیف احمدی نژاد در سال 88 بود. ضمن اینکه ظاهرا هر روز شهرداری تهران تعطلیه که جنابشان هر روز هفته میتینگ انتخاباتی داره!!! برخی جواب ها هم انکار بدیهیات مستند و اظهرمن الشمس بود. صداقت برایم معنی شد...!!!

مطالب مرتبط: متن سخنرانی قالیباف که در رسانه ها منتشر شده بود+صوت

گزارش تصویری جلسه


پی نوشت: خبر های خوبی در راه است...همین... ضمنا این مطالب رو هم نگاه کنید: (+) و (+) و (+) و (+) و (+) و (+) و (+) و (+) و (+) و (+) و (+)


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/2/18ساعــت 10:11 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر
رنسانس علمی تحریم شدگان

،

اینهائى که من عرض می کنم، رجزخوانى نیست؛ این گواهىِ مراکز علمى معتبر دنیاست. آنها می گویند سریع‌ترین رشد علمى در همه‌ى دنیا در این سالها، در ایران اتفاق افتاده است... «مقام معظم رهبری»

نشریه ی نیوساینتیست  (Newscientist)علاوه بر اینکه رشد علمی ایران را یازده برابر میانگین جهان و سریعتر از هر کشور دیگر می داند کشورمان را جزو پنج قدرت در حال ظهور جهان نیز به شمار می آورد. نهاد های رسمی و غیر رسمی رتبه علمی ایران را در جهان بین 16 تا 13 عنوان و پیش بینی می کنند که این رتبه تا سال 2018 تک رقمی شود، برای خیلی ها قابل باور نیست که کشوری که از لحاظ علمی تا بیست و اندی سال پیش در رکود و خواب آلودگی بود الان با چنین سرعت فزاینده ای در حال پیشرفت باشد. تا جایی که مفسران، باوجود سانسور رسانه ای شدید معاندینش، خبر از تبدیل ایران به یکی از ابرقدرت های علمی جهان را در آینده ای نزدیک بدهند و حتی شورای اطلاعات ملی آمریکا درگزارش چشم انداز بیست ساله جهان، ایران را به دلیل پیشرفت های سریع علمی، یکی از 10 کشور تاثیرگذار جهان تا دو دهه آینده می داند.

دستاوردهای علمی ایران در زمینه های پزشکی ، فناوری هوا فضا ، فناوری هسته ای ، فناوری نانو ، سلولهای بنیادین ، زیرساختهاى فنى و مهندسى ، موشکها و تسلیحات نظامی و... برای خیلی ها غیر باور است و نقطه ی قوت همه ی این پیشرفت ها بومی بودن آن در شرایط شدیدترین تحریم هاست که در ادامه سعی می گردد بطور اجمال به برخی از این شگفتی های علمی که نوید رنسانس علمی را می دهد اشاره گردد.

ایران در جمع برترین های پزشکی جهان

بودن در صدر پزشکی منطقه و برترین های جهان از ساخت انواع داروها و رادیو داروهای  بومی ، انجام عمل های غیرقابل باور تا حتی تولید سلول های ماهیچه ای قلب و برخی از اجزا بدن و حتی روبات هوشمند دستیار جراح در ایران طراحی و ساخته شده است.

ایران اسلامی اولین کشور تولید کننده داروی گیاهی برای درمان بیماری ایدز، اولین تولیدکننده آنژی پارس برای درمان زخم پای دیابتی در جهان، سردمدار بیوایمپلنت های چشمی در جهان، اولین پیوند نای مصنوعی دنیا در ایران، اولین حسگر اندازه گیری فاکتور رشد مشابه انسولین در ایران، درمان بیماری پوستی "ویتیلیگو"(لک وپیس) برای نخستین بار در جهان، درمان فلج حرکتی بازو در مصدومان سوانح برای نخستین بار در جهان، استفاده از لیزر در ساخت پوست مصنوعی برای اولین بار در جهان، نخستین سامانه هوشمند تشخصی بیماری های قلبی کودکان در جهان، سریع ترین روش تشخیص سل در جهان، نخستین چسب بافتی هوشمند در دنیا، و دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه‌ی پیوند مغز استخوان ، سومین کشور استخراج کننده سلول‌های بنیادی از دندان‌های شیری و ایجاد بانک جامع سلولهای بنیادی کشور و اهداء کنندگان سلولهای بنیادی، چهارمین کشور جهان در دستیابی به فناوری نوین درمان ناشنوایی و ایران اسلامی چهارمین کشور صاحب فناوری درمان سرطان است.

و همچنین رونمایی و بهره‌برداری از 7 نوع رادیو دارو؛ تولید و بهره برداری از واکسن گامبرو؛ تولید صنعتی تجهیزات پزشکی یکبار مصرف؛ تولید کیت های تشخیصی، فناوری فرآوری سلولهای جنینی با هدف درمان بیماریهای صعب العلاج گوشه ی دیگری از دستاوردهای علمی ایران در حوزه پزشکی است.

اکنون ایران کسب رتبه 13 در جهان و رتبه اول در منطقه در حوزه فناوری زیستی و کسب دانش فنی و تولید بیش از 30 دارو بر پایه فناوری زیستی را دارا است و همچنین ایران جزو 3کشور پیشرو جهان در پیوندمغز استخوان و جزو 10کشور اول دنیا در زمینه پیونداعضای بدن است.

ما رتبه نخست تولید واکسن و سرم در خاورمیانه از طریق تولید بیش از 3 میلیارد دز واکسن انسانی و دامی در 65 نوع مختلف از دستاوردهای محققان در زیست فناوری را به دست آورده ایم و اگر بخواهیم به تولید داروهای منحصر به فرد در درمان بیماری هایی مانند ایدز ، سرطان و هپاتیت اشاره کنیم به مجال بیشتر از این نوشته نیاز است.

ایران در جمع ابرقدرت های نظامی جهان

با گسترش تهدید های نظامی و تحریم های شدید تجهیزات نظامی، جوانان انقلابی کشورمان مانند 8 سال جهاد نظامی این بار در سنگر علم و دانش جهادگونه دست به کارهایی زده اند که تمامی جهانیان انگشت به دهان مانده اند. برای نمونه باید اشاره کنم ؛ ایران دهمین کشور دنیا در دستیابی به دانش فنی تولیدالیاف کربن، ایران تنها کشور خاورمیانه در طراحی و تولید تانکهای پیشرفته، ایران جزء چهارکشور دارنده فناوری توپ تمام اتوماتیک، خلیج فارس؛ دومین قاتل بالستیک ناوهای هواپیمابر درجهان، رتبه اول شناورهای موشک انداز سپاه در جهان از لحاظ سرعت و قدرت، تولید نخستین زیردریایی در خاورمیانه، نخستین قایق پرنده دنیا، ایران سومین کشور دارنده قدرتمند ترین توپ دومنظوره جهان، دومین کشور سازنده ملخ کامپوزیتی بالگرد، پنجمین کشور سازنده سلاح های هوشمند، ایران جزء 7 کشور سازنده ناوشکن، تولیدقدرتمندترین موشک های ضدتانک، سریعترین موشک زیرسطحی جهان ، دومین ارتش بزرگ سایبری جهان و ایران اسلامی جزو ده کشور تولیدکننده‌ی زیر دریایی در جهان است.

شکار پهپاد آمریکایی RQ170 توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور، شوکی بود که آذرماه سال 90 در عرصه توانمندی‌های نظامی و نبرد الکترونیک به مقامات آمریکایی وارد شد. 13 آذر ماه بود که خبر به زمین نشانده شدن این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و زمانی که تصاویر این پرنده 3000 کیلوگرمی در 18 آذرماه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، تمام امیدهای مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه شکار پهپادشان از سوی ایران یک بلوف باشد بر باد رفت.این ماجرا موجی از اخبار و اظهار نظرهای مختلف را در جهان به دنبال داشت و نشان داد که توان سایبری، دفاعی و الکترونیکی ایران به اندازه ای قدرتمند شده که هر گونه تحرک آمریکا و اسرائیل و جاسوسی را زیر نظر دارد و به موقع خنثی می کند و کشورهای متعارف نباید تصور کنند که با یک قدرت معمولی در ایران مواجه هستند.

همچنین  انتشار تصاویری از اطلاعات رمزگشایی شده پهپاد جاسوسی آمریکا RQ170 توسط نیروی هوافضای سپاه برای اولین بار در سال گذشته موجب شد که نیروهای مخالف جمهوری اسلامی، در مورد اظهارات جنگ طلبانه خود کمی جانب احتیاط را بگیرند و عقب نشینی کنند. لازم به ذکر است که ایران دومین کشور دارای فناوری تولید پهباد رادار گریز در جهان است.

سال 1391 که در اوج تحریم ها بودیم برای صنعت دفاعی کشور سالی بسیار پر رونق محسوب می شود، افزایش توان دفاعی کشور در بخش طراحی و ساخت پیشرفته ترین سلاح های نظامی مثل: ناوچه موشک‌انداز، زیردریایی، انواع قایق ها با کاربری نظامی، بالگرد غیرنظامی  و جنگنده، طراحی و ساخت انواع پهپاد، هواپیمای جت آموزشی جنگنده مافوق صوت و تانک ها و مشک ها و ضد موشک ها و... تا همین قاهر 313 که در ادامه نگاهی خیلی گذرا به بخشی از مهمترین دستاوردهای نظامی کشور در سال 1391خواهیم داشت.

موشک "دهلاویه" کابوس تانک‌های دشمن ، موشک "فاتح 110" بالستیک نقطه زن ایرانی ، "وفا" ابر خمپاره انداز پارسی برای قرن بیست و یکم ، ساخت موشک رادار زن بالستیک توسط سپاه ، سامانه "یا زهرا" جدیدترین عضو خانواده پدافند هوایی ایران ، موشک رعد ایرانی جایگزینی برای سام 6 روسی ، تفنگ تک تیرانداز شاهر با برد 4 کیلومتر ، طوفان 2 اکسیر ایرانی برای کبری های آمریکایی ، جماران 2 ، قابلیت حمل سیستم اژدرافکن و مجهز به سیستم جنگ الکترونیک ، و نهایتا قاهر 313؛ شاه بیت صنایع دفاعی کشور در سال 1391 است.

ایران در باشگاه فضایی جهان

اولین بار که ماهواره­ی امید با موفقیت به فضا فرستاده شد یادمان هست که چه شوقی مردم ایرانمان را در بر گرفته بود و یادش به خیر چه پیامک­ها را برای این اولین ساختیم و بعدش ماهواره­ی رصد و نوید و حالا دیگر تقریبا برایمان معمول شده است. تا آنجا که با شهامت و موفقیت یک موجود زنده را به فضا می فرستیم یک افتخار بزرگ ملی دیگر در جهان برای ایرانیان و اینقدر خبرهای موفقیت آمیز در این زمینه زیاد می شود که مثلا ساخت موتور ماهواره برسیمرغ توسط متخصصان هوا فضای کشور در حاشیه قرار می گیرد. حالا ایران علاوه بر اینکه جزو هشت کشور صاحب چرخه ی کامل فضایی دنیا به حساب می آید، شاهد افتتاح بزرگترین آزمایشگاه های سازه و سامانه های فضایی خاورمیانه در ایران و جزو 6کشور دارای موشک های بالابرنده ی ماهواره در جهان هستیم.

نوشتن در شرح پیشرفت های علمی ایران اسلامی نیاز به ده ها کتاب قطور دارد که در ادامه ناچارا بدلیل اختصار تنها به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنم.

در حوزه انرژی اولین نیروگاه سیکل ترکیبی جهان، سومین کشور جهان از نظر رشدشبکه برق، بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در ایران، پانزدهمین کشور جهان از لحاظ ظرفیت نیروگاهی، سومین سدساز دنیا، ایران در جمع 6 کشور دارنده فناوری کشف میدان گازی در اعماق دریا و نهایتا ایران به جمع 4کشور دارای فناوری توربین های v94.2  پیوسته است.

در تولید علم و دانش ایران جزو 10 کشور اول دنیا در تولید علم با محوریت سلول های بنیادی، تولید علم در ایران رتبه 15جهان، ایران در شاخص تولید فناوری نانو جزو 12 کشور برتر جهان، رتبه 22 علم مواد دنیاو رشد علمی ایران 11 برابر میانگین جهانی است.

در حوزه سلول های بنیادی نخستین بار در جهان تکثیر سلول های بنیادی اسپرم ساز انسانی در ایران، ایران در جمع 12 کشور دارای بانک سلول های بنیادی جنینی و غیرجنینی، تولد بنیانا اولین گوساله شبیه سازی شده در خاورمیانه، ایران پنجمین کشور دارنده بزشبیه سازی شده در جهان، در زمینه درمان انواع ناباروری ها در ردیف 10 کشور برتر دنیا، پنجمین کشور جهان در فناوری تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی، و ایران سومین مرکز جراحی کاشت حلزون شنوایی جهان است.

در صنعت و فناوری پرقدرت ترین موتور پایه گازسوز جهان در ایران، افتتاح پیشرفته ترین تصفیه خانه خاورمیانه در تهران، ایران پنجمین طراح و تولید کننده تراشه های مدارهای مجتمع، جزء 10 کشور برتر جهان در تولیدمحصولات کشاورزی، ایران سومین کشور صاحب فناوری طراحی وساخت خودروی هیبریدی جهان، ربات انسان نمای سورنا در ردیف 5ربات صاحب نام دنیا، احداث چهارمین شهرک صنعتی نانو تکنولوژی دنیا در کشور، ایران دومین کشور دارنده فناوری تشخیص هویت از روی چشم، دهمین سازنده موتور دوگانه سوز دیزلی جهان، و نهایتا ایران به جمع ده کشور صاحب موتور دیزل سنگین پیوسته است.

همه ی این ها نشانه ای است از اینکه امروز فرزندان انقلاب اسلامی از نسل پدران واقعی علم که قرن ها کتاب­هایشان در غرب ترجمه و تدریس می شد، یعنی ابن سینا، خوارزمی، رازی و جابر ابن حیان ها دوباره ثابت خواهند کرد، همانطور که وقتی اجداد آدمخوار آنگلوساکسون ها در تاریکی عقب افتادگی قرون وسطی به سر می بردند، پدران ما معتبر ترین نظریه های علمی را در دانشگاه های جهان اسلام مورد بررسی و تحلیل قرار می دادند امروز نیز در سایه ی تولید علم و فناوری در ام القرای جهان اسلام یعنی ایران اسلامی نوید رنسانس علمی و تمدن نوین اسلامی را خواهند داد.

همین مطلب دررجانیوز ، تریبون مستضعفین ، راز 57 ،سحاب نیوز ، این عمار، غریو ، سرنیوز


پی نوشت: اخبار مربوط به سعید جلیلی را فقط از سایت رسمی ستاد مردمی دعوت از سعید جلیلی بگیرید. خواندن این مطالب رو هم از دست ندهید: (+) و (+) و (+) و (+) و (+) 


+ نوشته شـــده در جمعه 92/2/13ساعــت 8:2 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر




مرگ بر آمریکا