سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از روشنفکران ورشکسته تا...ورشکسته

مقدمه: متن زیر که در پست قبلی بصورت خصوصی و قبلا در گروپ هایی خاص بصورت کامل منتشر شده بود، به درخواست دوستان و برخی مخاطبین وبلاگ البته با حذفیات و سانسورهای فراوان در ادامه می آید(تمام سه نقطه ها سانسور و حذف است):

فلان حجت الاسلام معروفی که ساعتها قبل از سخنرانی اش سالن پر می شد و از در و دیوار آدم بالا می رفت ولی هرقدر چشم می چرخاندی همه افرادی که می دیدی آقایان ریشو و خانم های چادری هم تیپ و هم شکل ما بودند به نظر من به لحاظ توانایی در ارتباط گیری با بخش های مختلف جامعه و فهم دغدغه ها و نیازهای اقشار و سطوح مختلف جوانان همانقدر عاجز است که یک روشنفکر سیگاری پهلوگرفته در پستوی فلان کافه
هر دو دارند برای مردم نسخه می پیچند ولی مردمی که دور و برشان می بینند فقط یک بخش از مردم است و گاهی اوقات تاثیرگذاری شان از یک حلقه اطرافیان بالاتر نرفته و حتی گاهی به خانواده های خودشان هم نمی رسد. هر دو به نظر من اگرچه تیپ های متفاوتی دارند ولی ورشکسته اند و استعمال واژه ورشکسته صرفا برای یک سری روشنفکر ورشکسته صحیح نیست .

هنر انقلاب اسلامی و امام و سخنران هایش چون مرحوم بهشتی و شریعتی و طالقانی و امام سیدعلی خامنه ای و ... این بود که توانستند با توده ارتباط برقرار کنند نه صرفا با یک تیپ مذهبی و حزب اللهی خاص ، بدنه حزب اللهی حامی جمهوری اسلامی نیز اگر در برداشتش از طبقات مختلف جامعه و فهم درست نسبت به دغدغه های اجتماعی و فهم مردم به معنای واقعی و توانایی ارتباط گیری با سطوح مختلف تصحیح انجام ندهد تا ابد عقیم و فاقد توان هرگونه جریان سازی خواهد ماند .

این پوستر را سایت افسران منتشر کرده و دوستان زیادی آن را پخش کرده اند.

اینها را که آدم می بیند بیش از پیش پی می برد که بخش عظیمی از بدنه حامی جمهوری اسلامی اعم از رفقای حزب اللهی دور و بر خودمان (قسمتهایی از: بسیج، سپاه، نهادهای شبه دولتی، رفقای مسجدی، هیاتی ها، عدالتخواهان! و ...) فاقد درک درستی از مردم هستند. بخاطر همین هم اکنون نه زبان مفاهمه با بخش عظیمی از جامعه را بلدند و نه می توانند ارتباطی برقرار کنند و نه می توانند برای حل مشکلات زیر پوستی این بخش از جامعه به اینان امیدوار بود.
نهایت مدینه فاضله شان یک جامعه از هم گسیخته با قرار دادن مردم در برابر هم است که نیمی از توده مردم بالطبع خودی و نیمی دیگر غیر خودی می شوند. مردم دائما در حال درگیری باهم برای
از بین بردن یا حفظ انقلاب و ارزشها هستند و ...(دقیقا مانند آنچه در پوستر قابل مشاهده است ). یا همین تزهای جدید برخی دوستان که جهت واکنش به توافقنامه ژنو پیشنهاد ... میدهند!(جل الخالق) یا نهایتش ... احتمالا اگر آن روشنفکران هم اجازه تجمع داشتند چنین کارهایی میکردند...جلسه میگیرند، همایش میگیرند، اعتراض میکنند، نشریه چاپ میکنند، و در تمام همه ی اینها افراد هیچ تغییری نمیکند! و احتمالا نخواهد کرد. ....
به نظر مهمترین دلیل ورشکستگی دکان روشنفکری در ایران پس از انقلاب و به شکست رسیدن جنبش های اجتماعی چون شورش سطل آشغال سال 88 که مهمترین ادعایش مردمی بودن و سوار شدن بر گرده توده بود را باید در همین دلیل فهم کاریکاتوری از مردم جست و جو کرد .
 بدنه حزب اللهی حامی جمهوری اسلامی نیز اگر در برداشتش از طبقات مختلف جامعه و فهم درست نسبت به دغدغه های اجتماعی و فهم مردم به معنای واقعی تصحیح انجام ندهد تا ابد عقیم و فاقد توان هرگونه جریان سازی خواهد.

به راستی در عمل چه فرقی بین روشنفکران و رفقای حزب اللهی وجود دارد، آنها مدام از مردمی میگویند که هیچ درکی از آنها ندارند و هیچ مردمی نیز دور آنها نیست، و مانیز همچنین...به راستی حلقه تنگ اطرافیان ما چقدر بازتر از حلقه های تنگ روشنفکران است؟!!!!

منتظر نظرات دوستان هستم...

...

 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/12/25ساعــت 11:58 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر
از روشنفکران ورشکسته تا...ورشکسته
[دوستانی که قصدمطالعه متن را دارند، به بنده پیامک بزنندتا رمز را دریافت کنند.ضمنا دوستان گروپ م.شیراز مطلع باشند، این همان متن منتشرشده در گروپ هست.]  


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/12/5ساعــت 10:29 صبح تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر




مرگ بر آمریکا