سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاکید رهبری بر اسلامی کردن علوم انسانی و تعلل مسئولین

رهبر معظم انقلاب: ((من درباره‌ى علوم انسانى گلایه‌اى از مجموعه‌هاى دانشگاهى کردم - بارها، این اواخر هم همین جور - ما علوم انسانى‌مان بر مبادى و مبانى متعارض با مبانى قرآنى و اسلامى بنا شده است. علوم انسانى غرب مبتنى بر جهان‌بینى دیگرى است؛ مبتنى بر فهم دیگرى از عالم آفرینش است و غالباً مبتنى بر نگاه مادى است. خوب، این نگاه، نگاه غلطى است؛ این مبنا، مبناى غلطى است. این علوم انسانى را ما به صورت ترجمه‌اى، بدون اینکه هیچگونه فکر تحقیقىِ اسلامى را اجازه بدهیم در آن راه پیدا کند، می آوریم تو دانشگاه‌هاى خودمان و در بخشهاى مختلف اینها را تعلیم می دهیم؛ در حالى که ریشه و پایه و اساس علوم انسانى را در قرآن باید پیدا کرد.))

 متاسفانه بعد از انقلاب عده ای با ادعای روشنفکری به تبعیت از پدر روشنفکری ایران میرزا ملکم خان به ترجمه آثار غربی روی آورده اند و حتی انقلاب فرهنگی نیز اثر چندانی بر این رویه نامبارک نداشت. اما اثرات کارهای منور الفکرهای ایران آن زمان مشهود می شود که می بینیم دانشجویان واساتید ما فقط در حد یک مترجم علوم سکولار غربی عمل می کنند و کار تا آنجایی پیش می رود که استاد و دانشجوی مسلمان ما تمام علم را همان علوم وارداتی غربی می انگارد، و دچار شکاکیت و تردید در مبانی اعتقادی خود و درنتیجه رفتاری مبتنی برهمان عقاید متزلزل از خود بروز می دهد.

نه فقط در علوم انسانی بلکه در علوم دیگر نیز ما فقط در حد یک مترجم عمل می کنیم، البته در علوم انسانی بدلیل ظرفیت بالای آن در پذیرش سکولاریزاسیون، آنتلکتوئل ها(روشنفکرها) خوب پیش رفته اند.

علوم انسانی به عنوان مبنا و اساس تمام علوم بشری و نقش هدایت کننده علوم دیگر نیاز به توجه جدی دارد، چرا که اکنون علوم انسانی که در دانشگاهها تدریس می شود، تنها ترجمه ای است از آثار روشنفکران غربی که عمدتا دارای گرایشات مادی گرایانه و بر اساس عقل اومانیستی منقطع از وحی بوده اند.

اندیشه های سکولار غرب ریشه در، اومانیزم، نسبیت گرایی و پلورالیسم معرفتی دارد و این منجر به سکولاریزه کردن جامعه می شود، و دانشجو مسلمان دچار شکاکیت و تردید در مبانی اعتقادی خواهد شد که اگر این امر پیش رود منجر به استحاله تدریجی جمهوری اسلامی خواهد شد.

باید در تمام زمینه ها اعم از جامعه شناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، اقتصاد و...بازنگری بصورت ریشه ای انجام گردد. البته در مواجهه با علوم وارداتی نباید بصورت حذفی برخورد کرد، بلکه باید از تجربیات و قسمت هایی که با قرآن وسنت تعارضی ندارند استفاده کرده. باید علوم انسانی سکولار را از صافی وحی و آموزه های غنی دینی عبور داده و مبانی و اصالت آن ها را براساس قرآن بر محور خدا قرارداد تا علوم انسانی بدست آمده باعث رشد و تکامل انسان شود، نه اینکه او را در تنگنای دنیا محصور کند.

که حتی مقام معظم رهبری برای چندمین بار در تاکید بر این امر فرمودند: ((مبنای علوم انسانی غرب که در دانشگاه‌های کشور بصورت ترجمه‌ای تدریس می‌شود، جهان بینی مادی و متعارض با مبانی قرآنی و دینی است، در حالی‌که پایه و اساس علوم انسانی را باید در قرآن جستجو کرد.))

البته در این راه مهم طیف تجدید نظر طلب(بخوانید لیبرال های مذهبی) که دچار انحطاط فکری عمیق شده اند، سعی دارند تا با تخطئه این امر مانع اسلامی شدن علوم انسانی و دانشگاهها بشوند. در پاسخ به آنها باید گفت ضرورت این بازنگری در کتب درسی دانشگاهها آنجا مشهود می شود که تفاوت های فرهنگ دینی و غیردینی و آثار آن را در جامعه شرح دهیم. البته برای کسانیکه دچار استحاله فکری شده اند، و بنا به پلورالیسم و در نهایت شکاکیت، این امر تفاوت چندانی نمی کند.

تفاوت های اساسی فرهنگ اسلامی با غرب را که اهمیت اسلامی شدن علوم انسانی را نمایان تر می کند عبارتند از: 1- اصالت خدا در فرهنگ دینی و عدم اعتقادبه خدا در فرهنگ غرب 2- اعتقاد و اهمیت به وجود روح در کنار جسم در اسلام، در حالیکه در غرب تنها به لذات مادی و جسمانی اعتقاد و اهمیت می دهند 3- فرهنگ اسلامی برای ارزش ها، واقعیت و ملاک قائل است در حالیکه در فرهنگ غرب تمام امور نسبی و اعتباری و مطابق سلیقه مردم است 4- فرهنگ اسلامی انسان را همیشه مکلف و موظف می داند، اما در غرب فرد هیچ تکلیفی در برابر هیچ امری ندارد و... که با وجود این تعارضات و تفاوت های آشکار است که باید با حرکت جدی به سمت اسلامی شدن علوم انسانی و در نهایت دانشگاهها رفت.

لذا با توجه به این نکات، و ذکر این مهم که مقام معظم رهبری از سال هاپیش بر ضرورت تولید علم ، دانش بومی اسلامی- ایرانی ، و حرکت جدی به سمت اسلامی شدن دانشگاهها تاکید داشته اند، وبا هشدارهای حکیمانه خود در جهت رسیدن به تمدن اسلامی اقدام کرده اند. که متاسفانه هیچگونه عمل مناسبی در این راستا از سوی مسئولین امر انجام نشده است. اما اکنون که در دهه چهارم انقلاب که به نام پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است، جا دارد تا دولت دهم که با پشتوانه مردمی خوبی هم همراه است در کنار مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی دراین راستا اقدام کنند و رهنمود های حکیمانه رهبری را به سرعت واتقان اجرا کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) در دیدار اخیر خود با اساتید دانشگاه ها بر این امر تاکیدی دوباره کردند. ایشان فرمودند: ((بسیاری از علوم انسانی مبتنی بر فلسفه هایی است که مبانی آنها مادیگری و بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی است و آموزش این علوم موجب بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی می شود و آموزش این علوم انسانی در دانشگاهها منجر به ترویج شکاکیت و تردید در مبانی دینی و اعتقادی خواهد شد. مراکز تصمیم گیری اعم از دولت، مجلس، و شورایعالی انقلاب فرهنگی باید این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.))

اما در این میان وظیفه ما به عنوان دانشجویان چیست؟ رهبر معظم انقلاب در تبیین این امر گفتند: ((دانشجویان افسران جوان این جبهه هستند که ضمن دارا بودن فکر، عمل، و بصیرت، در صحنه نیز حضور دارند و با آزمودن صحنه، در چارچوب، کار می‌کنند اما اساتید دانشگاهها فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند.))

لذا اکنون که فضای جنگ نرم مشهود و غیر قابل انکار است و ما دانشجویان که افتخار کسب عنوان  افسران جوان این جبهه را داریم، وظیفه ای بس خطیر ومهم بر گردن ماست، وباید با موقعیت شناسی وبصیرت در این میدان جنگ به وظیفه انقلابی خود عمل نماییم.

 اما در این میان وظیفه اساتید دانشگاهها به عنوان فرماندهان ما بسیار مهم و اساسی است. لذا ما به عنوان افسران جوان این میدان از فرماندهان خود مطالبه و آمادگی جدی خود را در امر بازنگری در علوم انسانی، اسلامی شدن دانشگاهها و تمام میدان ها ی جنگ نرم که مفصلا در آینده به آن خواهیم پرداخت، اعلام می نماییم.

لینک این مطلب در روایت http://ravayat.ir/shownews.asp?c=0&id=6634


+ نوشته شـــده در سه شنبه 88/8/26ساعــت 10:50 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر
آموزش ساده مکاتب مدرن همراه با دو گاو!!!

سوسیالیسم: دو گاو دارید،یکی را نگه می دارید و دیگری را به همسایه ی خود می دهید!

کمونیسم: دو گاو دارید،دولت هر دوی آن ها را از شما می گیرد تا شما و همسایه تان را در شیرش شریک کند!

کاپیتالیسم: دو گاو دارید،هر دوی آن ها را می دوشید،شیرها را بر زمین می ریزید تا قیمت ها همچنان بالا بماند!

نازیسم: دو گاو دارید،دولت به سوی شما تیراندازی می کند و هر دو گاو را می گیرد!

آنارشیسم: دو گاو دارید،گاوها شما را می کشند و همدیگر را می دوشند!

سادیسم: دو گاو دارید،به هر دوی آن ها تیراندازی می کنید و خودتان را در ظرف شیرها می اندازید!

صهیونیسم: دو گاو دارید،به نحوی برنامه ریزی می کنید که علاوه بر این دو گاو،شیر تمام گاوهای دنیا برای شما دوشیده شود!

فاشیسم: دو گاو دارید،شیر را به دولت می دهید،دولت آن را به شما می فروشد!

پلورالیسم: دو گاو نر و ماده دارید،از هر کدام از آن ها شیر بدوشید فرقی نمی کند!

لیبرالیسم: دو گاو دارید،آن ها را نمی دوشید،چون آزادی شان محدود می شود!

سکولاریسم: دو گاو دارید،پس به خدا نیازی ندارید!

آپارتاید: دو گاو دارید،شیر گاو سیاه را به گاو سفید می دهید ولی گاو سفید را نمی دوشید!

سازمان ملل: دو گاو دارید،فرانسه شما را از از دوشیدن آن ها"وتو" می کند.آمریکا و انگلیس گاوها را از شیر دادن "وتو" می کنند، نیوزلند رای ممتنع می دهد!

دموکراسی مطلق: دو گاو دارید، از همسایه ها رای می گیرید که آن ها را بدوشید یا نه!


+ نوشته شـــده در سه شنبه 88/8/12ساعــت 3:54 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر
خورشید همیشه تابان ولایت

جنبش حقیر سبز در برخورد با عظمت ولایت فقیه شکست

بعد از غیبت امام زمان(عج) بنا به تاکید خداوند در قرآن کریم و سفارش ائمه علیه السلام بر وجود فقیه جامع الشرایط برای زمامداری حکومت در عصر غیبت و هدایت مردم، ولایت فقیه به نیابت از امام غایب(عج) بر تمامی امور مردم ولایت داشته و دارد.لذا دشمنان اسلام همیشه سعی کرده اند که با هر وسیله ای ولایت فقیه را تضعیف و در نتیجه حذف کنند.

ولایت فقیه به گفته امام خمینی(ره) ولایت رسول ا... است و در تمامی امور همانند ائمه معصوم ولایت دارد، اما نکته قابل توجه اینجاست که کسانیکه مدعای خط امام را دارند تا چه حد پیرو ولی فقیه زمان خود بود ه اند یا حتی چرا باید با ادعای پیروی از امام در صدد حذف ولایت فقیه باشند؟

فتنه هایی که بعد از این انتخابات در جامعه بوجود آمد، مسلما دلایل مختلفی از جمله: براندازی نرم، حذف ولایت فقیه، مشروعیت زدایی از نظام، بی ثبات سازی کشور، اعتبار زدایی از نظام و... دارد. اما شاید یکی از مهمترین اهداف آن که از سالها قبل بر روی آن کار شده بود، حذف ولایت فقیه بود.

در جهت تحقق این توهم(حذف ولایت فقیه) به توصیه ی نظریه پردازانشان اقدامات فراوانی از سالها پیش کردند.

نظریه "حاکیت دوگانه" یا فشار از پایین وچانه زنی از بالا توسط حجاریان برای فشار بر رهبری در دوران اصلاحات طراحی شد. نامه 121نفر از نمایندگان مجلس ششم به رهبری مبنی بر اینکه ایشان باید مثل امام جام زهر را بنوشد و کوتاه بیاید، مطرح کردن شورای رهبری توسط هاشمی رفسنجانی، تلاش دولت خاتمی برای تصویب لایحه ی دوقلوها برای کاهش اختیارات رهبری و افزایش اختیارات ریاست جمهوری، استبدای خواند ولایت فقیه توسط ئتورسین های اصلاحات و اقداماتی از این دست که طی حاکیت دولت های قبل جهت تضعیف رهبری بکار گرفته شد.اما آنها بعد از شکست سنگین در سال84 تما توان خود را برای انتخابات دهم ریاست جمهوری جمع کرده تا بتوانند اصلاحاتی که سعید حجاریان گفته بود مرده را دوباره زنده کنند. به سبب اهمیت موضوع به چند مورد از این اقدامات ضد ولایی اشاره می کنم تا فضا شفاف بشود و متوجه بشویم که هدف اصلی آشوب ها حذف ولایت فقیه بود. چرا که این ولایت فقیه است که همیشه ما از تمام بحران ها نجات داده و موجب یاس و ناامیدی دشمنان شده است.

نامه بی ادبانه هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری در دو روز قبل از انتخابات، بی توجهی سران آشوب(موسوی-کروبی-خاتمی) به بیانات حکیمانه رهبری و کوبیدن بر طبل ابطال انتخابات، بیانیه ها و اظهارات مغرضانه منتظری و صانعی، انتشار نامه جعلی از طرف علمای حوزه های قم؛ اصفهان و مشهد علیه مقام معظم رهبری، اظهارات جاهلانه حجه الاسلام سید علی محمد دستغیب، انتشار شایعات متعدد علیه مقام معظم رهبری و...تمام اینها گوشه از تحرکات طیفی بود که به خیال خود خواستند تا به نوعی مشروعیت ولایت فقیه را زیر سئوال ببرند؛ اما زهی خیال باطل.

حتی طیف برانداز اظهاراتی گستاخانه تری داشتند که سردار جعفری فرمانده کل سپاه گوشه ای از آن را افشا کرد.آنجا که خاتمی می گوید"اگر در این انتخابات احمدی نژاد سقوط کند عملا رهبری حذف می شود.سقوط اصولگرلیی به معنای پایان رهبری تلقی می شود". بهزاد نبوی می گوید" باید ضربه نهایی را به رهبری بزنیم، برای محدود و پاسخگو کردن قدرت باید از بالاترین قدرت شروع کنیم". و حتی ابطحی در رابطه با هدف اصلاحات می گوید"هدف اصلاحات حذف عنوان ولایت فقیه و رهبری دینی و تغییر حاکمیت انقلابی و دینی به حاکیت عرفی وسکولار است".

می بینید که دشمن در لباس خودی ظاهر شده واینگونه با صراحت وگستاخانه بر علیه ولایت مطلقه فقیه موضع می گیرد. اما باز هم دیدیم که تمام نقشه های دشمن با داریت مقام معظم رهبری حضرت آیت ا..العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) و حضور مردم ولایت مدار ایران شکست خورد. "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مللکت شما نرسد" این جمله ی تاریخی امام در این فتنه های اخیر عینیت یافت و سیه روی شد هر که در اوغش بود.

شهید آیت ا.. دستغیب می فرمودند" من اطاع الخمینی فقد اطاع ا..." اطاعت از خمینی اطاعت از خداست. و اکنون "من اطاع الخامنه ای اطاع ا...". باشد که با پیری از ولایت فقیه موجب سعادت دنیاو آخرت خود شویم و دشمنان اسلام وانقلاب را ناکام بگذاریم.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 88/8/5ساعــت 11:23 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر




مرگ بر آمریکا