• وبلاگ : فقير
  • يادداشت : جاهلان مُتنسّک؛ عالمان مُتهتّک
  • نظرات : 3 خصوصي ، 21 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    دشمنان بدانند اگر از سرهايمان کوه بسازند، فرزندانمان هرگز در تاريخ نخواهند خواند، امام خامنه اي تنها ماند./ يازهرا

    ***لطف نموده در نظرسنجي انتخاباتي وبلاگ نيز شرکت نمائيد.***

    به روزم با

    نوروز چشم ها!

    + حميد رضا باقري 
    سلام برادر به نظر تو ما واقعاً به اندازه علممون حرف مي زنيم و نظر مي ديم .
    يه سر به بعضي از مقالات که دوستان مي دهند بزن خواهي ديد که اين مباحث که اينها وارد مي شوند چندان هم کوچک نيست مصاديق مقالات رو نميگم چون ممکنه غيبت بشه کار رو ميگم.
    به صورت خصوصي بعضي اشارات به بعضي حرف ها مي کنم که ميدونم نميشناسيشون ولي از دوستانمان هستند.
    پاسخ

    سلام برادر.ازتذکرت واقعاممنون.مطلبي که ميگي کاملا درسته امااگرهم بخواهيم افراطي از آن طرف بام بيفتيم؛پس مثلا من دانشجوچون هنوز در حوزه هاي فرهنگي،سياسي و...سواد کافي ندارم پس نبايد موضع و تحليل داشته باشم که اين دقيقا خلاف فرمايش آقاست که فرمودن تحليل داشته باشيد هرچند غلط.آقاکه به دانشجوها گفتن درمسائل جهاني موضع وتحليل داشته باشد؛مگر نميدانستنداطلاعات دانشجوهاکم هست؟! بازهم ميگم اصل نقدت کاملا وارد هست.ورود به هر حوزه اي آن هم وقتي نظرخودمان را نظراسلام بدانيم وبس و نظريات خيلي از بزرگان را به راحتي بدون استدلال رد کنيم کاملا غلط هست.
    + حميد رضا باقري 
    سلام برادر به نظر تو ما واقعاً به اندازه علممون حرف مي زنيم و نظر مي ديم .
    يه سر به بعضي از مقالات که دوستان مي دهند بزن خواهي ديد که اين مباحث که اينها وارد مي شوند چندان هم کوچک نيست مصاديق مقالات رو نميگم چون ممکنه غيبت بشه کار رو ميگم.
    به صورت خصوصي بعضي اشارات به بعضي حرف ها مي کنم که ميدونم نميشناسيشون ولي از دوستانمان هستند.
    + بنده 
    يورو پشت يورو
    سلام برا اگه حال داشتي اينو بخون التماس دعا نقطه والسلام
    جوانان گوجه اي مدل 57

    + حميد رضا باقري 
    سلام برادر خسته نباشي
    بعضي تيتر ها رو که برام جالب بود مطالبش رو هم خوندم
    برادر من فکر ميکنم همه ماها بايد يه مدتي کمتر حرف بزنيم و بيشتر بخونيم شايد يه سري کارها مثل مطلب نويس براي کسي که هنوز خيلي از مباحث دين شناسي اون ناقصه کار بي فايده اي بلکه نوکري شيطون باشه چرا که شيطون با واداشتن ما به اين کارا مارو از رشد بازداشته .
    اخه کسي که يه دور تفسير قران نخونده نهج البلاغه رو نخونده يه دور لااقل يه مجموعه حديثي حتي منتخب رو نخونده يه بار کتاب هاي شهيد مطهري رو نخونده چي ميگه براي خودش رو چه پايه اي براي خودش اسمون ريسمون مي بافه
    بعضي بچه ها رو ميبينم بعضي وقت ها توي همچي نظر ميدن توي بعضي مطالب هم عمقي وارد ميشن من نميدونم اينها دين رو به مسخره ميگيرن يا خودشون رو واقعاً نمي ترسند اين همه از هر چيزي نظر مي دهند به قول امام صادق هرکس به هر سوالي از او مي شود جواب مي دهد ديوانه است. حالا بعضي از بچه ها رو مي بينم سوال ازشون نشده از سر دلسوزي با اعتماد به نفس تو هر چيزي جواب ميدهند.
    پاسخ

    سلام برادر؛اينکه يه مدتي کمترحرف بزنيم و بيشتر بخونيم کاملاقبول دارم.امااينکه تا تمام اون چيزهايي که گفتي رونخونده باشيم حرفي هم نزنيم رو طبق فرمايشات امام و آقا قبول ندارم.الان نسبت به علم و شرايطي که داري به همان اندازه تکليف اجتماعي و حرف زدن داري.ولي اينکه توي همه چي خودمون رو صاحب نظربدونيم ونظر بديم طبيعتاديوانگي هست.
    + بنده 
    بسم الله الرحمن الرحيم
    ترسم از خوارج شدن است
    ترسم از پيوستن به ناکثين ، قاسطين و مارقين است
    ترسم از اين است که نکند السلام عليکم را زودتر از امام بگويم
    ترسم از آنجايي است که بايد فرياد بزنم ولي قرآن سر نيزه ها صدايم را خفه کند
    ترسم از اين است نکند امروز به جاي قرآن ، عدالت بر نيزه ها رود با توجه به اينکه مولا همان مولاست
    پاسخ

    سلام.امروزهم قرآن و البته حتي عدالت را عده اي به روي نيزه گرفته اند.ترسم آن است که بابهانه دست از مبارزه بکشيم.
    سلام جالب بود
    منتظرحضورگرمتون هستم[گل]
    + بنده 
    بسم الله الرحمن الرحيم
    اللهم احفظ قائدنا امام خامنه اي (روحي فداه)
    به راستي که تاريخ عبرتي است براي من تو و همه ي مدعيان ، امروز سياست بسياري از مدعيان سياست قرآن بر سر نيزه کردن است و امروز پاشنه ي آشيل همين مدعيان اين نکته است يادمان که نمي آيد اما تاريخ مي گويد زمان بعد از پيامبر بسياري از گمراهي ها به خاطر منديشه ها و تفسيرهاي اشتباه و نسنجيدن شرايط زمان و گم کردن امام زمان مي بود و اکنون ما نيز بايد حواسمان باشد که با ترفند قرآن بر سر نيزه کردن و شعار الله اکبر سر دادن و مشت کوبيدن و جان زبان را فداي اسلام و رهبر کردن قرباني منديشه ها و حماقت هاي خودمان نگرديم
    يادمان نرود فعاليت هاي امروز ما که در چاچوب امر به معروف و نهي از منکر مي گنجد با شرطي همراه است که اگر احتمال اثر ندارد نبايد انجام داد " اين شرط که اعمال بصيرت در امر به معروف و نهي از منکر واجب است، مورد اتفاق جميع فرق اسلامي است به استثناي خوارج . آنها روي همان جمود و خشکي و تعصب خاصي که داشتند مي گفتند امر به معروف و نهي از منکر تعبد محض است ، شرط احتمال اثر و عدم ترتب مفسده ندارد ، نبايد نشست در اطرافش حساب کرد . طبق همين عقيده با علم به اين که کشته مي شوند و خونشان هدر مي رود و با علم به اينکه هيچ اثر مفيدي بر قيامشان مترتب نيست ، قيام مي کردند و يا ترور مي کردند"
    شهيدمطهري - در جاذبه و دافعه علي (ع) - و همچنين در ده گفتار
    پاسخ

    احسنت. اما اين سخنان را هم بخوانيم."اولا که احتمال تاثير در جامعه اسلامي هميشه هست و جامعه اسلامي غير از ديگر جوامع است که حرف در گوش مسئولين آن نمي رود، پس نمي توان خيال خودمان را با توجيه اينکه کار ما تاثيري ندارد، مطالبه و عدالتخواهي را کنار گذاشت. " بعضي گفته اند که بايد احتمال تأثير وجود داشته باشد. من مي گويم احتمال تأثير همه جا قطعي است؛ مگر در نزد حکومتهاي قلدر ، قدرتمندها و سلاطين." بيانات مقام معظم رهبري 22/2/77" و همچنين اين ها را کتاب تحريراولوسيله امام روح الله "اگر بداند كه نهى از منكرش فعلا هيچ اثرى ندارد ولكن درآينده اثر مى گذارد واجب است نهى از منكر را انجام دهد، و همچنين واجب است مرتكب را نهى كند از نوشيدن شراب در صورتى كه بداند نهيش نسبت به طرف مخصوص اثر ندارد اما نسبت به اصل شرب خمر به طور كلى يا فى الجمله اثر بعدى دارد.اگر بداند كه امر به معروفش و يا نهى از منكرش نسبت به طرفي كه معروف را ترك كرده و يا منكر را مرتكب شده هيچ اثرى ندارد ولى نسبت به شخص ديگرى كه او نيز انجام داده اثر مى گذارد به شرطى كه خطاب را متوجه شخص او نكند بلكه متوجه مرتكب اول كند واجب است به منظور تاءثير در ديگرى شخص مرتكب و يا تارك معروف اول را نهى از منكر ويا امر به معروف كند.اگر بداند كه فلان شخص تصميم گرفته فلان گناه را مرتكب شود و احتمال دهد كه اگر او را نهى كند مؤ ثر واقع مي شود، واجب است نهى كند.اگر بداند و يا احتمال دهد كه امر به معروفش و نهى از منكرش در كمتر شدن معصيت اثر مى گذارد ولى آن را ريشه كن نمى سازد واجب است او را به معروف امر و منكر نهى كند، بلكه بعيد نيست در صورتى هم كه در تبديل گناهى بزرگتر به گناهى كوچكتر مؤ ثر باشد واجب باشد، بلكه مخصوصا در فرضى كه گناه بزرگتر از گناهانى باشد كه مولى سبحانه و تعالى راضى به انجام آن نيست بدون اشكال واجب است .اگر احتمال دهد كه نهى از منكرش اين اثر را دارد كه ارتكاب را تاءخير مى اندازد اگر احتمال دهد كه در صورت تعويق افتادن آن ديگر بعدها فاعل نمى تواند آنرا مرتكب شود، واجب است نهى از منكر بكند، واما اگر چنين احتمالى در بين نباشد احتياط درعمل به اين وظيفه است بلكه بعيد نيست و اين فرض نيز واجب باشد.اگر در سكوت علماء دين و رؤ ساء مذهب (اعلى الله كلمتهم) خوف آن باشد كه منكر معروف و يا معروف منكر شود واجب است بر آنان علم خود را اظهار كنند و سكوت براى آنان جائز نيست هرچند كه يقين داشته باشند كه انكارشان هيچ تاءثيرى در فاعل آن ندارد، در اينجانيز كه مسئله مورد اهتمام جدى شارع اقدس است ملاحظه ضرر و حرج نمى شود.*اگر سكوت علماء دين و روساى مذهب (اعلى الله كلمتهم) باعث آن شود كه ستمكاران در ارتكاب ساير محرمات و پديد آوردن بدعتها جرى شوند سكوت آنان حرام و انكارشان واجب است هرچند كه در جلوگيرى حرامى كه ظلمه مرتكب مى شوند اثر نداشته باشد.در پايان تشکر ميکنم از نکته خوبي که فرموديد.
    + بنده 
    بسم الله الرحمن الرحيم
    پاره تن امام روح الله شهيد مطهري در کتاب جاذبه و دافعه علي (ع)
    مي نويسد
    امام علي (ع) دو طبقه را سخت دفع کرده است
    1) منافقان زيرک 2) زاهدان احمق
    مطهري ادامه مي دهد همين دو درس براي مدعيان تشيع او کافي است که چشم باز کنند و فريب منافقان را نخورند ، تيزبين باشند و ظاهربيني را رها نمايند که جامعه ي تشيع در حال حاضر سخت به اين دو درد مبتلاست
    + م.م 
    بسم الله
    قصه ايماني که از کفمان مي رود!
    nedaye-andisheh.blogfa.com
    (به همراه دعوت نامه پيوستن به کمپين حمايت از نيروي انتظامي در برخورد با مظاهر علني فساد)
    صهيونيست ها در طول تاريخ براي براي اينکه مخالفان خود به قدس نرسند 3 راه
    کار کلي داشته اند 1ترور شخص يا گروه مخالف 2ايجاد استحکامات و موانع بر سر راه انان 3نفوذ بين مخالفانشان که اخرين راهکار است در صدر اسلام مسلمانان به قدس رسيدند اما مسلماناني که خليفه شان معاويه بود شک نکنيد که آخوند وارداتي هم مثل بقيه کالاها در کشور زياد هستند با اينتفاوت که اينبار صادر کننده به جاي چين صهيونيست ها هستند انشا ا... توفيقي بود به طور مفصل در وبلاگ کوچه عدالت مورد بحث گذاشته ميشود يا علي
    پاسخ

    سلام.بله برادر.امابايداحتياط کرد که به اين بهانه روحانيت ناب و انقلابي حامي مستضعفين که تعدادشان کم هم نيست را مورد خدشه قرار ندهيم.وهرکسي را با برچسب تحجر تخريب نکنيم.
    + حسين قاسمي 

    نرسرجوخه جبار رابخوانيدhttp://ghasemi57.blogfa.com/
    + کمپين 
    کمپين حمايت از نيروي انتظامي در برخورد با مظاهر علني فساد
    http://facenama.com/Campaign

    (لطفا با درج نام و نام خانوادگي و تحصيلات ، به جمع اعضاي اين کمپين بپيونديد)
    + طاها 

    سخني با روح الله:اين پست را که خواندم تنها يک چيز خاطرم را جذب کرد و آن اينکه هيچ چيز تغيير انچناني نکرده

    همچنان تحجر و تجدد قرباني ميگيرد

    همچنان جاهلان متنسک و عالمان متهتک وبال و سربارند

    همچنان ملاهاي کثيف درباري سر بر دربار ميسايند گرچه که بين انها و دربار يک قاره و يک اقيانوس فاصله انداخته ولي خوب ذات که اينگونه باشد دربار کره ماه هم که باشد بو ميکشندو.......

    همچنان مقدس نماها و مقدس مابها و متحجران و متجددان و متنسکان و متهتکان و هزار کوفت و زهر مار ديگر در حال آلوده کردن اتمسفر زمين و زمانند.

    وباز پژواک صداي روح الله را در گردنه هاي تنگ و صعب العبور تاريخ ميشنوم

    براي نجات دين از دست مشتي شهوتران قيام کنيد

    و سخني با اقاي فقير:

    اقا به انتظار بنشينيم؟

    به انتظار بايستيم؟

    به انتظار بدويم؟

    به انتظار شيرجه بزنيم؟

    به انتظار پرواز کنيم؟

    برادر تو انتظارو درياب نميخواد کاري کني من خودم سواريت ميدم

       1   2      >