• وبلاگ : فقير
  • يادداشت : عبور مردم از خاندان سالاري، ليست ها و صالحان بي کفايت
  • نظرات : 13 خصوصي ، 38 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      
     
    + ؟؟؟؟؟ 

    توجيه نشدم

    حاشا که بسيجي ... ميدان را پر کند.

    پاسخ

    هرکس در هر زمان بايد وظيفه ي خاص خودش را بفهمد و عمل کند. يک روز با نوشتن، يک روز با حرف زدن، يک روز درس خواندن، يک روز کتاب خواندن، يک روز... مهم اينست که ميدان را خالي نکنيم. حال ممکن است سنگر عوض شود.
    + ؟؟؟؟؟ 

    چرا انقده دير به دير پست ميزني؟کل وبلاگو با نظراتشون شصت بار خوندم.حوصلم سر رفت تنبلللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
    پاسخ

    بحث تنبلي نيست. اول کمبود وقت . دوم اصلا شيراز نبودم. سوم هر مطلبي رو نميشه اينجا نوشت چهارم اگر وقت کنم به زودي مي نويسم

    بسم الله سلام اولي الامر در قرآن

    دوبار عبارت "اولي الامر" در قرآن آمده است.آيات 59 و 83 سوره النساء.اطاعت از اولي الامر در آيه 59 آمده است.برخي از اين آيه نتيجه ميگيرند که اطاعت از اولي الامر بدون قيد و شرط است.اگر ترتيب و پيوستگي آيات هر سوره و کليت قرآن را در نظر بگيريم به اين نتيجه نمي رسيم.

    بعلت وجود "اولي الامر" در آيه 83 معلوم ميشود که افرادي تحت اين عنوان در زمان رسول الله وجود

    داشته اند.ايشان معصوم نبوده اند.چگونه پس از رحلت رسول الله افرادي تحت همين عنوان معصومند؟

    در آيه 59 دو بار "اطيعوا" آمده است و در پايان آيه عبارت "ذالک خير و احسن تاويلا".

    در آيه 59 دوبار "الرسول" آمده است يک بار پس از "اطيعوا" دوم و بار ديگر پس از وقوع تنازع.

    بنظر مي آيد در آيه 59 فرمان "اطيعوا الله" با عبارت "اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم فان تنازعتم في شيء فردوه الي الله و الرسول" تاويل ميشود.عبارت "اطيعوا الله" بتنهايي معلوم نمي کند که چگونه از خداوند بايد اطاعت کرد.

    البته تاويل مختصر و مفيد براي "اطيعوا الله" همان "اطيعوا الرسول" است.چنانکه در بعضي آيات نيز داريم :"...اطيعوا الله و اطيعوا الرسول..."(سوره مائده آيه 92).ولي آيه 59 سوره النساء کاملترين و بهترين تاويل را ارائه ميدهد.اين خود بسبب نزول تدريجي قرآن بر رسول الله است.

    در حالت عمومي و پيش فرض مومنين بايد اختلافات را خدمت رسول الله ببرند تا ايشان بنا بر "رسالات" الهي و اشراف کلي خود بر پيام الهي (الذکر) قضاوت کنند...انزلنا اليک الذکر لتبين للناس ما نزل اليهم...نحل آيه 44 .

    با اضافه کردن حالات استثنايي و در يک حالت عمومي فراگير بايد گفت اختلافات بين مردم و يا بين مردم و اولي الامر و حتي شکوائيه به خداوند پس از شنيدن نظر رسول الله (مورد ذکر شده در سوره مجادله) با "رساله" و پيام (جديد يا پيام قبلي) بر رسول الله مرتفع ميشود.

    "الرسول" در يک موقعيت زماني و مکاني خاص با " الرسول" در موقعيت زماني و مکاني ديگر فرق دارد و دليل آن نيز نزول تدريجي قرآن است.اين روش خود عاملي است براي تربيت تدريجي مسلمين در اطاعت از "رسالات الله".تا پس از رحلت رسول الله اختلافات مومنين مرجع اصلي داشته باشد.

    اما پس از رحلت رسول الله در خواندن قرآن و مرجع قرار دادن آن روشي معتبر و مستقل از افراد لازم است.روشي که خود رسول الله نيز تابع آن بوده اند. تکه تکه و گزينشي خواندن آن مفيد نخواهد بود و به اختلافات دامن زده خواهد شد.بايد ترتيب و پيوستگي آيات در هر سوره و کليت قرآن را رعايت کرد.تا بر ما نيز الذکر (بينش کلي) حاصل شود.

    + علي جعفري 
    سوال از رئيس جمهور، اجراي اصل88 و توسعه ي حقوق اساسي
    http://www.11-22.blogfa.com/post-197.aspx
    سلام دادش
    مطلبو خوندم چون هم نظريم نظر خاصي نداشتم
    پايدار باشي
    + ... 
    سلام براي انسان با شخصيتي مثل شما زشت است كه از الفاظ بد و ناپسند(پي نوشت دوم كلمه هفتم) استفاده كنيد.
    از ديد من افتاديد روي شما حساب ديگه اي ميكردم.
    پاسخ

    سلام. جهت اطلاع هيچکدام حرف زشت و ناپسند نبود. اسکل يک پرنده هست با خوصياصت خاص خودش مثل فراموشي. و گاگول هم يک اصطلاح عاميانه هست که يه چيزي مثل ساده بودن بيش از حد از آن برداشت مي شود.البته از تذکرتان ممنون.
    + سلمان کديور 

    سلام برادر

    آنچه مرا از اين پس مي ترساند يک دستي و تک صدايي شده فضاي سياسي کشور است ... من در انتظار ظهور منافقين هستم اين بار!

    پاسخ

    سلام اخوي. از طرفي دقيقا زدي تو خال. ولي از طرفي مي توان اين تحليل را داشت که انقلاب به سمت خلوص پيش مي رود.اما برخي درصدد حذف همه بجز خود هستند.اين قضيه جاي بحث زيادي دارد."نئو منافقين در لباس اصولگرايي!!!"
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ شنبه 20 اسفند 90 نوشته (عبور مردم از خاندان سالاري) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
     <      1   2   3