سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عبور مردم از خاندان سالاری، لیست ها و صالحان بی کفایت

تحلیلی بر نتایج انتخابات مجلس نهم

مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی سندی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، پشتیبانی قاطع مردم از نظام و بیانگر مشروعیت آن بود، تا در پرتو آن تبدیل به یک الگوی تمام عیار برای کشورهای منطقه بشود. حضور مردم در پای صندوق های رای که با سرانگشت اشاره امام خامنه ای روحی له الفداه بود، علاوه بر پیام هایی که از این حضور گسترده به دنیا مخابره شد، با تاملی اندک در منتخبان ملت یا به تعبیری نوع انتخاب مردم، می توان درس های فراوانی از آن گرفت.

اگر نگاهی گذرا به برگزیدگان ملت در کشور و بطور خاص در شیراز و تهران داشته باشیم و مقایسه تطبیقی با دوره های قبل انجام دهیم، مشاهده خواهیم کرد که آگاهی و شعور سیاسی مردم همگام با پیشرفت انقلاب، رشد روز افزونی داشته است. آنجایی که مردم به دلیل عملکرد ضعیف نمایندگان مجلس هشتم و مردود شدن اکثریت مجلس در آزمون های حساسی چون؛ فتنه 88، طرح نظارت بر نمایندگان، یکشنبه سیاه دانشگاه آزاد، تصویب طرح دانشجوی پولی، حقوق مادام العمر، نوع تعامل با دولت و...از آنها رویگردان شدند و 75درصد نمایندگان قبلی را انتخاب نکردند، که خود نشان دهنده بصیرت و رصد دائمی مردم بر نمایندگان خود می باشد، که در این موضوع ثابت شد که مردم هیچ تفاوتی بین نمایندگان از قبائل مختلف سیاسی قائل نیستند.

جریانی که همیشه خود را یک طرف بازی سیاست در کشور قلمداد می کرد، و مدعی داشتن پایگاه اجتماعی بین مردم بود با تحریم انتخابات قصد داشت قدرت خود را به رُخ نظام بکشد و جمهوریت آن را دچار چالش کند، اما انتخابات مجلس نهم نشان داد که دقیقا برخلاف توصیه های تفاله های باقی مانده فتنه گران مبنی بر تحریم، مشارکت مردم در سراسر کشور افزایش قابل توجهی داشت. کار بجایی رسیده است که مرزبندی و اعلام برائت از جریان فتنه تبدیل به معیاری برای انتخاب نمایندگان توسط مردم شده و هر کسی که شفاف تر موضع گرفته باشد امتیازی بیشتری دارد.

اگر نیم نگاهی به افراد منتخب و در عین حال بازمانده از مجلس بیندازیم خواهیم دید، که مردم دیگر گول نام های سیاسیون را نمی خورند، تا جائیکه افراد شاخص مجلس هشتم جایی در انتخاب مردم نداشتند و حتی پدرپارلمان ایران که هشت دوره نماینده مردم بود را خود کنار زدند. افرادی که با استفاده از پروپاگاندای تبلیغاتی و موج های کاذب سیاسی، همیشه خود را وکیل و قیّم مردم قلمداد می کردند، اکنون با دست رد مردم مواجه شدند، تا این پیام به گروه های سیاسی برسد که مردم از جریانات سیاسی بی ارزش عبور کرده اند. آنجائیکه در تهران افراد شاخص یکی از احزاب راست تا نفر 30ام مردم هم جای نگرفتند و در شیراز نیز افرادی که همیشه خود را نماینده اول مردم تلقی می کردند نیز بدلیل عملکرد ضعیف افول جدی داشتند.

فهم سیاسی مردم به سمتی رفته است، که دیگر اعتنایی به لیست های ساندویچی جریانات سهم خواهانه سیاسی نمی کنند، و خود از بین لیست های مختلف و افراد مستقل، نمایندگان اصلح را برمی گزینند. نمونه ی بارز آن اول شدن یکی از افراد لیست ها در شیراز و نهم شدن دیگری از همان لیست! یا پنجم شدن یکی از سرلیست ها در شیراز!

یکی از آسیب ها در انتخابات در شیراز خاندان سالاری و رای دادن های قبیله ای بود، که همیشه منجر به پیروزی یک خاندان یا یک قوم می شد. اما این بار مردم شیراز فارغ از نگاه های خاندان سالاری و قبیله گرایی، فردی را به عنوان نماینده اول خود انتخاب کردند که نه وابسته به خاندانی بود و نه قومی! با اینکه شاهد بودیم عده ای از جریانات مختلف سیاسی مدام با مانور دادن بر روی انتساب خود به خاندان خاص و یا قوم خاصی دنبال رای آوری بودند، اما مردم با هوشیاری تمام افول خاندان سالاری و ظهور شایسته سالاری را رقم زدند.

انتخابات مجلس نهم در کشور نشان داد تئوری "تنازل و تسامح" یا دعوای موهومی "اصلح نامقبول" و "صالح مقبول" منسوخ شده و مردم حاضر نیستند، اصلح را از ترس لولوهای ساختگی خانه نشین کنند. هر چند که در شیراز سیاسیون تاجرپیشه مدام مردم را از یک لولو بی شاخ و دم می ترساندند تا گزینه حداقلی خود را قالب کنند. انتخابات مجلس نهم نشان داد لولوی ساخته و پرداخته ی ذهن سیاست بازان که برای تصرف صندلی های مجلس تئوریزه شده بود، و این لولو به "جریان انحرافی" شهرت یافته، چقدر عیار دارد؟! و ادعای حضرات چقدر منطبق بر واقعیت و حقیقت بوده است؟!

امروز مردم با حضور گسترده و انتخاب آگاهانه خود اثبات کردند که از تمام گروه های سیاسی قدرت طلب و خاندان سالاری عبور کرده اند، و دنبال مجلسی در خور شان انقلاب اسلامی و به دور از مناقشات بی ارزش سیاسی هستند. اکنون انقلاب اسلامی با حرکتی شتابنده به سمت خالص سازی پیش می رود، فلذا منتخبین ملت باید بدانند، که امروز رسالت سنگینی بر دوش دارند، از طرفی باید با قانون گذاری و نظارت دقیق مشکلات داخلی را مرتفع و ار طرفی قرارگرفتن در شرایط حساس بیداری اسلامی وظیفه مجلس آینده را سنگین تر خواهد کرد.


پی نوشت: 1. دلم نیومد این وبلاگ انقلابی و حزب اللهی رو معرفی نکنم. پس حتما سر بزنید: ابتدا

2. برای شنیدن صوت وبلاگ بر روی پلیر در پایین صفحه، سمت چپ کلیک کنید.

کاملا بی ربط: صفحه ی اول کتاب را یادت هست؟ او امیدش به دبستانی ها بود … و حالا ما بزرگ شده ایم 


+ نوشته شـــده در شنبه 90/12/20ساعــت 11:23 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر




مرگ بر آمریکا