سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شورای چهارم شهر و خطر انحراف!

انتخابات شورای چهارم شهر و روستاها که امسال تحت شعاع انتخابات مهم ریاست جمهوری قرارگرفت، با تبلیغات مصرفانه و میلیونی افراد و ائتلاف های رنگارنگ مواجه شد. لیست های گروه های سیاسی با گرایش های متفاوت تا ائتلاف های قومی و صنفی و همچنین حضور افراد مستقل و همچنین از طرفی تعدد کاندیدها با وجود تبلیغات کم یک هفته ای باعث شد تا انتخاب 21نفر برای مردم سخت شود.

اما نهایتا با اعلام نتایج انتخابات چیزی که عیان شد؛ پیروزی لیست جبهه متحداصولگرایان بود بگونه ای که از 21 نفر راه یافته به شورای چهارم، 15نفر از لیست این گروه سیاسی بود. فارغ از بحث در باب چرایی و چگونگی این اتفاق، باید به این مسئله که 15نفر از 21نفر شورای چهارم از یک گروه سیاسی هستند به عنوان یک فرصت و از طرفی یک تهدید نگریست.

زمانی این مسئله به عنوان تهدید محسوب می شود که شورای شهر از رسالت اصلی و قانونی خود که خدمت به مردم است منحرف و دستمایه دعواهای سیاسی و جناحی شود. در شورای شهر به عنوان نهادی مردمی که با زندگی روزمره مردم سر و کار دارد، سلایق سیاسی و جناحی هیچ جایی ندارد و اصالت با خدمت خالصانه به مردم است. همانطور که در اصل‏100 قانون اساسی که وظایف شورای شهر را معین کرده است، هیچ اشاره ای به مسائل سیاسی ندارد: "برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضیات‏ محلی‏، اداره‏ امور هر روستا، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ با نظارت‏ شورایی‏ به‏ نام‏ شورای‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ صورت‏ می‏ گیرد که‏ اعضای‏ آن‏ را مردم‏ همان‏ محل‏ انتخاب‏ می‏ کنند." همین یک اصل قانون اساسی نشان می دهد که اعضای شورای شهر مسائل جناحی و سیاسی خود را باید خارج از شورا طرح کنند و نگذارند گرایش های سیاسی آنها برخدمت به مردم مقدم شود.

در همین راستا امام خامنه ای(روحی له الفداه) در اردیبشهت 78 می فرمایند: " مناقشات سیاسی و جناحی و ورود در هر اقدامی که اعضای شورای اسلامی را از اتحاد عملی خود دور کند، برای این شوراها مضر و ناروا است".

شورای چهارم نباید تحت تاثیر ریاست جمهوری و سلایق حاکم بر استان قرار بگیرد بلکه باید متاثر از منافع مردم باشد. شورای چهارم با جو غالب اصولگرایان باید بیش از پیش خدمت محور باشد تا سیاست زده. شورای آینده نباید مسائل و مشکلات روزمره را فدای دعواهای بیهوده سیاسی بکند. در انتخاب شهردار نیز نباید قبیله گرایی سیاسی حاکم شود، چرا که شهرداری نیز مسئولیتی خدماتی است و نه سیاسی. شورای چهارم باید با تقوای جمعی و خود نظارتی و از طرفی پاسخگویی مداوم به توده های مردم مانع از تکرار وقایع تلخ شورای سوم بشود.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در اسفند 81 ضمن تذکر مجدد این مسئله به صراحت می فرمایند:" شوراها را محل تسویه حساب حزبى و جناحى و باندى قرار ندهید. بگذارید شوراها براى مردم کار کنند. شوراها در برخى از شهرها کارهاى مفیدى انجام دادند و افراد خوبى در آن شهرها انتخاب شدند. در یک منطقه پدر سه شهید منتخب شد که مرد مؤمن و کارآمد و لایقى است. این عدّه در شوراها و براى مردم کار مى‌کردند. اما در بعضى جاها هم خوب عمل نکردند. عدّه‌اى از اعضا مرتکب اعمالى شدند که براى آن شهر مشکلاتى را به‌وجود آورد. من اسم این شهرها را نمى‌آورم. اعضاى شوراى این شهرها امتحان خود را به‌خوبى پس ندادند."

اما ما امیدواریم اعضای شورای چهارم با اکثریت اصولگرا ضمن پرهیز از مجادلات سیاسی، قدر این فرصت خدمت به مردم را بدانند و با تمسک به اصول اساسی اسلام و قانون اساسی مانند عدالتخواهی، تحقق شهر اسلامی، ارتباط دائم با مردم، مبارزه با فساد و تجملگرایی، تفاهم و همدلی اعضا، نظارت دقیق و بدون حاشیه بر عملکرد شهردار عملکرد موفق و اصول مداری از خود برجای بگذارد.

همین مطلب در سحاب نیوز؛ حرف تازه


پی نوشت: در پاسخ به دوستانی که می گویند چرا نمی نویسی، باید عرض کنم حرف های زیادی برای گفتن و نوشتن است که بیشتر آن را ترجیح داده ام حضورا و نهایتا در گروه های اینترنتی با دوستان به بحث بگذارم و همچنین بسیاری از حرف هایم را دیگران بسیار بهتر نوشته اند که ضرورتی برای نوشتن حقیر نیست. پس این مطالب را حتما بخوانید: (+) و (+) و (+) و (+) و (+) و (+) و (+) و (+) و همچنین مطلب بسیار نغز و شیوای مهندس رئیسی مسئول ستاد دکتر جلیلی در استان فارس

دوران پر از عبرت و خاطره ای بود؛ از جدیت در به صحنه آوردن اصلح به صحنه؛ از اخلاص مسئول ستاد تا تک تک بچه ها؛ از آزادشدن واقعی برخی ظرفیت ها؛ از فحش شنیدن ها از جانب خودی ها و سکوت حیات طیبه ای ها؛ از تلاش برای تبیین عینی و ایجابی(نه مثل همیشه سلبی)گفتمان اسلام ناب در کف خیابان ها و روستاها؛ از ستادی با میانگین سنی زیر30 سال؛ از ستادی که همه چیز از پایین به بالا تعریف می شود نه از بالا به پایین؛ از پیروزی ظاهری روحانی تا ضرورت بازنگری در عملکرد جریان حزب الله؛ از قاعدین خانه نشین و سکوت مدعیان؛ از افرادی که روزی یک اصلح عوض می کردند؛ از فرصتی(نه تهدید) که از امروز دست ماست؛ از ضرورت عمل در حوزه اقتصادی و اجتماعی توسط جریان حزب الله؛ از تبیین واقعی و فرصت محور نسبت جریان حزب الله با دولت یازدهم؛ از فریادزدن چندباره آرمان های حداکثری انقلاب اسلامی و مطالبه آنها از دولت؛ از بازتعریف حوزه عملکردی مان با مردم؛ از مرزبندی پر رنگ تر با جریان راست سنتی و ... تازه اول عشق است...


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/4/3ساعــت 11:36 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر




مرگ بر آمریکا