سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیابان انقلاب؛ بن بست آقازادگی

انقلاب اسلامی و آقازاده ها 

انقلاب اسلامی، انقلابی علیه تفکرات شاهنشاهی و سلطنتی 2500ساله بود، که  درآن پادشاه و فرزندان و اقوام شاه، از مصونیتی آهنین برخوردار بودند. هیچکس را به درگاه خود راه نمی دادند، آن ها ارباب و بقیه رعیت، آنها مالک  و مردم نوکر. در سایه حکومت پادشاهی هرظلمی که می خواستند انجام می دادند  و به احدی نیز پاسخگو نبودند، چرا که شاه را سایه خدا می خواندند.
اما بعد از انقلاب اسلامی که ثمره خون  هزاران شهید بود، انتظار می رفت، تبعیض،‌ خویشاوند سالاری و آقازادگی در ایران کوله بار خود را بسته و دیگر پشت سرش را هم نگاه نکند. و اصلا انقلاب شده بود تا آقازادگی نابود شود، نه اینکه همان انقلابیون آقازاده پرور شوند.
ریشه کنی فقر، فساد و تبعیض یکی از آرمان های انقلاب بود، اما امروز آدم هایی که نان آرمان ها را خورده اند، خود را جای آرمان ها قالب می کنند، طوری ژست می گیرند گویی ستون انقلابند. انقلاب کردند تا عدالت محقق شود، اما خود برسرغنایم دعوا می کنند. عده ای سابقه نیکشان آفت بصیرتشان شد، برق سکه های اشرافیت مسحورشان کرد و در صندلی های نرم انقلاب مجذوب شدند. سربازان انقلاب از انقلاب طبلکار شدند، و بجای سربازی انقلاب، به سربار انقلاب تبدیل شدند.

تکنوکرات ها و آقازادگی مدرن
هرچند در طول تاریخ همیشه پدیده شوم آقازادگی گریبان گیر جوامع اسلامی و شخصیت های بزرگ اسلام بوده است اما آقازادگی مدرن بطور رسمی در سال68 تاسیس شد. با روی کارآمدن دولت سازندگی و با شعار توسعه اقتصادی، پدیده شوم اشرافیت، تجمل گرایی و پدیده ای نامیمونی به نام آقازادگی رسما کلید خورد. آقازاده ها به واسطه ارتباط های فامیلی با صاحبان قدرت وثروت تبدیل به یک طبقه ویژه اجتماعی شدند که بارزترین خصوصیت آنها متمایز بودن آنها از مردم و ویژه خوار بودن آنها است.
باظهور آقازادگی مدرن، عده ای ازهرگونه بازخواستی مصون شدند، صاحب مناصب سیاسی و صاحب کارتل های کلان اقتصادی شدند...
ردپای آقازاده ها، در اقتصاد، سیاست، ورزش، فرهنگ و خلاصه هرجایی که منفعتی برای آنها باشد وجود دارد. سرآرمان ها را بیخ تا بیخ می برند. اما برای حضرات آرمان ها وسیله ای خوب برای مخفی شدن هستند، و فقط زمانی حق اهتزاز دارند که سبیلی از حضرات چرب شود و نانی به سفره طمعشان افزوده شود.
متمایز بودن آقازاده ها باعث شده است، تا خود را در دایره ای بسته قراربدهند و با مصونیتی آهنین، هیچکس حق دست زدن به آنها را هم نداشته باشد. آقازادگی سودجویانه، چپ و راست نمی شناسد و دامن هر مسئول بی بصیرت یا منفعت طلبی را می گیرد. چنانکه هم اکنون 400 آقازاده در خارج از کشور تحصیل می کنند و بعضا اتهاماتی نیز بر برخی از آنها وارد می باشد.
آقازاده ها طی سال های پس از انقلاب از نجابت مردم وتعلل قوه ی قضاییه سوء استفاده کرده و دست به هرکاری زدند، حتی دولتی که باشعار قطع دست ویژه خواران ورانت خواران روی کارآمده بود نتوانست جلوی آنها بایستاد و حتی آقازاده ها فعالیت های خود را تشدید کردند.
با اینکه ابراز نارضایتی مردم از وجود چنین پدیده نامیمونی در نظام جمهوری اسلامی به کرات از زبان آنها در تاکسی، محافل خانوادگی، کلاس های درسی و...شنیده می شد، اما عزم جدی در ریشه کن کردن مصونیت آهنین آقازاده های مغرور ویژه خوار وجود نداشت، تا اینکه بازیگری تعدادی از آقازاده ها در اغتشاشات پس از انتخابات نمایان شد و موج عظیم مطالبه مردمی برای پایان دادن به تراژدی آقازاده ها شکل گرفت. 

جنجالی ترین آقازاده ها

اما شاید جنجالی ترین و خبرسازترین آقازاده های پس از انقلاب، فرزندان جناب هاشمی رفسنجانی باشند، آنها که از سالها پیش در مناصب مهم حکومتی قرار داشته و اتهاماتی نیز از سابق به آنها وارد بوده و می باشد. و امروز به عنوان نماد آقازادگی در ایران شناخته می شوند.

فائزه هاشمی یکی از فرزندان رشید آقای هاشمی رفسنجانی که سابقه ای طولانی در آقازاده گی دارد. که نهایتا بعد از 5 ماه معطلی و دقیقا در شبی که قرار بود مهدی هاشمی وارد ایران بشود(که نشد) با ماست مالی بقیه پرونده های وی بازدداشت و به اوین رفت تا کورسوی امیدی برای محاکمه آقازادگان قدرت طلب ایجاد شود.

اما جنجالی ترین آقازاده این خانواده، مهدی هاشمی است. مهدی هاشمی که شاید به جای «حاج کاظم» و «عباس» که در «آژانس شیشه‌ای» قرار بود لندن بروند اما نشد، مدتی لندن تشریف داشت، تا اینکه سرانجام بعد از 36 ماه با نزدیک شدن به انتخابات مهم ریاست جمهوری 92 بدون پاسپورت با برگ ترددی که بطور مشکوکی برایش آماده شده بود و همچنین با پشتیبانی تبلیغاتی شبکه سلطنتی انگلیس بی بی سی وارد ایران شود. ورودی که خوشبختانه با طی مراحل قانونی اکنون مهدی خان را دربند کرده است.

آیاهاشمی آقازاده هایش را فدای انقلاب می کند؟

بالاخره شمشیر تیز عدالت به خاندان هاشمی رسیده است، و علاوه بر دستگاه قضایی و امنیتی امتحان سختی نیز برای بزرگ خاندان هاشمی شده است. امتحانی که مشابه آن در طول تاریخ انقلاب اسلامی برای بسیاری از بزرگان و مسئولان نظام رخ داده و سربلند بیرون آمده اند و البته برخی هم رفوزه شده اند. هیچکس برخوردهای انقلابی آیت الله گیلانی، آیت الله خزعلی و آیت الله جنتی را در برابر فرزندان و نزدیکان خطاکارشان فراموش نخواهند کرد، و در راس همه ی اینها مواجه انقلابی پیرجماران امام روح الله(ره) نسبت به سیدحسین خمینی درسی خواهد بود برای بزرگ خاندان هاشمی تا بار دیگر پایبندی وی به خط امام محک بخورد.

امتحانی سخت برای قوه ی قضاییه

فارغ از ابعاد امنیتی و پروژه مشکوک انگلیسی که از تمام قرائن و شواهد علنی در پشت پرده این اتفاقات دیده می شود، و همچنین لزوم هوشیاری بیش از پیش دستگاه های امنیتی و مردم، باید گفت اکنون چشم تمام مردم بسوی دستگاهی است که مستقیما وظیفه اجرای قسط و عدل را دارد، دستگاهی که می تواند با قاطعیت و بدون مصلحت اندیشی های کاذب شیرینی طعم عدالت را به مردم بچشاند. و همانطور که امام خامنه ای روحی له الفداه فرموده اند: مردم تحمل فقر را دارند اما تبعیض را خیر.

اکنون قوه ی قضاییه در برخورد با آقازاده هایی که سال ها از هرگونه پاسخگویی مصون بوده اند، محکی جدی درپیش رو دارد. آیا قوه ی قضاییه از این آزمون سخت سربلند بیرون خواهد آمد؟

پس از برخورد با فساد مالی سه هزار میلیاردی، محاکمه و رسیدگی دقیق، شفاف و عادلانه به تمام پرونده های این آقازاده بزرگ!، از سوی دستگاه قضا می‌تواند آغازی بر پایان رخوت چندین ساله این نهاد اساسی کشور باشد.

لزوم اصلاح ساختارهای سیاسی و اقتصادی

اما مسئله ای که در این هیاهوی رسانه ای نباید مورد غفلت قرار بگیرد، این است که باید در کنار برخورد با این عوامل فساد، به ریشه ها و اصلاح ساختار سیاسی و اقتصادی حاکم بر نظام اداری مالی کشور پرداخت تا دیگر شاهد رشدقارچ گونه آقازاده ها و بطور کلی مفاسد حکومتی نباشیم. باید با اصلاح ساختارهای معیوب در دستگاه های نظام، تقویت مسئله ی نظارت، پُرکردن خلاء های قانونی و مسدود کردن راه های ایجادفساد در نظام سیاسی اقتصادی کشور حرکتی جدی در پیشگیری از حضور دوباره جزایری ها، مه آفرید ها، فائزه ها و مهدی هاشمی ها شروع کرد.

به راستی "ای کاش در کنار گشت های ارشاد مردم، گشت هایی هم برای ارشاد آقازاده ها راه بیفتد."

بازتاب این مطلب در الف ، سحاب نیوز ، تریبون مستضعفین ، شبکه خبردانشجو،  عمارنامه


پی نوشت: از این به بعد ان شاالله بیشتراز قبل به روز خواهم بود، پس زود به زود سر بزنید. در ضمن حاضر نیستم یک دانه از ریش حاج سعیدقاسمی را با تمام سیاسیون قدرت طلب چپ و راست عوض کنم. این مطالب را هم توصیه میکنم به خواندن(+) و (+) و این مطالب هم پیشکش به طرفداران نظریات جناب رائفی پور و کارآگاهان مذهبی(+ و + و + و + و + و + و + و + و + و + و + و +) در آخر این مطلب رو هم خواندنش بر همه واجب موکد است.(+)


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/7/3ساعــت 11:2 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر




مرگ بر آمریکا