سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تحقق امت واحده اسلامی با سیلی سخت تر مردم ایران

تحلیلی بر انتخابات مجلس شورای اسلامی نهم

امروز انقلاب اسلامی در حال گذر از یک پیچ تاریخی و رسیدن به گام چهارم انقلاب اسلامی یعنی تحقق جامعه اسلامی و نهایتا تمدن جهانی اسلام، نیاز به فراهم شدن مولفه های اثباتی و سلبی دارد. از مولفه های قدرت نرم انقلاب اسلامی که شاید در نگاه کلان اهمیت بسزایی داشته باشد، تحقق به تمام معنای جمهوریت و اسلامیت نظام و هم افزایی و کارآمدی این دو در صحنه ی اجتماعی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد. چرا که اکنون با فراگیر شدن بیداری اسلامی، و دومینوی پیروزی های متاثر از انقلاب اسلامی ایران، کشورهای منطقه به دنبال الگوی تمام عیاری برای تشکیل ساختارهای جدید حکومت خود می باشند، که شاخصه ی اصلی آن اسلامی و مردمی بودن می باشد. فلذا در صورت تحقق کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف، می تواند تبدیل به یک الگو برای کشورهای انقلابی منطقه باشد.

آنچه که دشمن در جریان انتخابات 12 اسفند، از مدت ها قبل شروع کرده بود و با "سیلی سخت تر" ملت به چهره استکبار تمام شد، را می توان تماما حول این نقطه ی کانونی یعنی "جلوگیری از تبدیل شدن نظام جمهوری اسلامی به یک الگو" و به تعبیری مهار منطقه ای در سایه ی بی ثبات سازی داخلی تحلیل کرد. مشارکت چشمگیر و گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی حاوی پیام های عمیق و معناداری به دشمنان و دوستان انقلاب اسلامی بود. استکبار جهانی از مدت ها پیش در پازلی متشکل از پروژه های امنیتی و در فازی بالاتر جنگ تمام عیار نرم و اطلاعاتی با اهداف ابتدایی مشروعیت زدایی، ناکارآمد نشان دادن نظام ولایی و نهایتا عدم تحقق جمهوریت و متشبه کردن آن به نظام های دیکتاتوری سعی کرد تا نسخه بدلی و قلابی ترکیه را به عنوان یک الگو به کشورهای منطقه قالب کند. این سلسله سناریوها، که اعم از پروژه OLL  (OPEN LETTER TO LEADER) یا همان نامه ی سرگشاده به رهبری، تحریم اقتصادی و تشدید آن با تحریم بانک مرکزی و نفت، تهدید نظامی به عنوان یک چماق، نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب به عنوان هویج، جنگ نیمه سخت با ترور دانشمندان علمی، گزارش حقوق بشر احمدشهید، اخلال در بازار سکه و ارز، تحریم انتخابات بوسیله عناصر ضد انقلاب داخلی، القای حاکمیت دوگانه، جنگ روانی برای تزریق بحران و حس ناامیدی و یاس بین مردم، افتضاح 25 بهمن برای کم اثر جلوه دادن حضور گسترده مردم در سالگرد انقلاب و نهایتا طرحی ریزی پروژه هدیه 60 و مدل روسیه برای انتخابات مجلس که به تعبیر امام خامنه ای روحی له الفداه آخرین تیرهای استکبار بود که به سمت جمهوری اسلامی از کمان خارج شد.

اما تمام هجمه ی دشمن با چند پاتک سنگین جمهوری اسلامی خنثی و تیرها بسوی خودشان بازگشت. سخنان حکیمانه و شجاعانه امام خامنه ای روحی فداه در نماز جمعه که آب سردی بر تمام تهدیدهای پوشالی بود، توانست زمین بازی را عوض کند و اردوگاه دشمن را گیج و منگ کند. بلافاصله بعد از آن با رونمایی دستاوردهای جدید هسته ای، نامه طلبکارانه جلیلی به اشتون، رونمایی از ماهواراه نوید، دور زدن تحریم ها، حضور گسترده مردم در راهپیمایی سالگرد انقلاب اسلامی و نهایتا حضور دشمن شکن و خیره کننده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تمام نقشه های مستکبرین جهانی را بهم زد و "سیلی سخت تر" توسط مردم به گوش آنها نواخته شود، تا موازنه ی قدرت به نفع جمهوری اسلامی و محور مقاومت سنگینی کند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی که نقطه ی کانونی تمام این منازعات اخیر بود، با رهبری داهیانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی، بصیرت و حضور به هنگام مردم در پای صندوق های رای روح تازه ای در انقلابیون سراسر جهان دمید و ثابت کرد که پایفشاری بر اصول و مقاومت در برابر زورگویان تنها راه نیل به سعادت امت اسلامی می باشد. اکنون نظام جمهوری اسلامی با گذر از این مرحله ی حساس تاریخی که نه تنها سرنوشت خود، بلکه سرنوشت امت اسلامی در سراسر جهان بدان گره خورده بود، توانست همگامی و هم افزایی اسلامیت و جمهوریت را به عنوان یک مدل موفق به جهانیان عرضه کند.

اما برای اثبات کارآمدی این الگو، لازم است در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و قضایی کارآمدی و مدل مورد ادعا در عمل ثابت شود. فلذا در ادامه ی حرکت انقلابی جمهوری اسلامی، رفتار متناسب با چنین آرمان هایی از سوی دولت، دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و حیاتی می باشد. و سه قوا باید هم طراز با آرمان های جهانی انقلاب اسلامی و توجه ویژه به تحولات جهان و بطور خاص منطقه با اثبات کارآمدی دین در عرصه حاکمیت و پرهیز از مناقشات بیهوده داخلی حرکت انقلاب اسلامی به سمت تشکیل تمدن جهانی اسلام را سرعت ببخشند.

بازتاب این مطلب در : شیرازنا ؛ جام نیوز ؛ ارم نیوز؛ عمارنامه


کاملا بی ربط : کوچک که بودم از بزرگی آدم ها می ترسیدم … حالا بزرگ شده ام … هنوز هم می ترسم ، اما این بار از کوچکی شان


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/12/16ساعــت 8:45 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر




مرگ بر آمریکا